مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اقدامات و سرانه فرهنگی، اجتماعی و رفاهی در شهر کرمانشاه عادلانه توزیع نشده است.
کد خبر: ۷۹۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 24 November 2019

به گزارش خبرگزاری تانباک کرمانشاه به نقل از فارس،بهرام فاضلی‌زاد، با اشاره به تنوع فرهنگی در استان، اظهار داشت: طیف‌های مختلف مذهبی، قومی و زبانی در این استان، بدون کمترین مشکل به‌صورت مسالمت‌آمیز با یکدیگر زندگی می‌کنند که این یک ظرفیت مثبت و امتیاز ویژه فرهنگی برای استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ ویژه و خاص است، نزدیک به 16 دستگاه، ارگان و نهاد دولتی در این مقوله دخالت دارند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدر آن قرار دارد و وظیفه سیاست‌گذاران فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار حیاتی و قابل توجه است.

در بحث فرهنگ آنچه اهمیت دارد «باورسازی» است که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، باور با علم و دانایی تفاوت دارد؛ علم و دانایی به معنی این است که ما در جامعه مبحثی را قبول داریم و به آن رسیده‌ایم، اما اینکه این علم را به چه شکلی نهادینه کنیم که آحاد مردم به آن مباحث و مفاهیم باور داشته باشند در حوزه باورسازی تعریف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دستگاه‌های آموزشی فرهنگی این است که علم را نزد یادگیرنده به شکلی به منصه‌ظهور و بروز برسانند که در آن‌ها ایجاد باور کند.

فاضلی‌زاد با بیان اینکه بخش مهمی از مباحث فرهنگی جامعه بر عهده متولیان و تاثیرگذاران جامعه است، گفت: این چنین مباحثی خارج از بدنه دولت است، دولتی کردن مباحث فرهنگی و هنری چندان پاسخ مناسبی ندارد، اصحاب فرهنگ و هنر، تاثیرگذاران جامعه، نویسندگان، ادبا، شعرا و... با خلق یک اثر هنری تاثیر بیشتری بر فرهنگ جامعه دارند.

وی در خصوص اقدامات فرهنگی در شهر کرمانشاه، اظهار داشت: اقدامات و سرانه فرهنگی، اجتماعی و رفاهی در شهر کرمانشاه عادلانه توزیع نشده است بخشی از این فعالیت‌ها بیشتر در مناطق مرکزی و یا بخش‌های خاصی متمرکز شده است.

این مسؤول تصریح کرد: البته فرهنگسراهای شهرداری با اجرای برنامه‌هایی بخشی از دغدغه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی و هنری در بخش شمالی شهر کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی در حال ساخت است که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد تا بخشی از دغدغه فرهنگی این قسمت از شهر مرتفع شود.

فاضلی‌زاد با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری وحدت به‌زودی فعالیت مستمر خود را شروع خواهد کرد، افزود: مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی و تالار انتظار نیز در حال فعالیت هستند.

وی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین کتابخانه‌ها به عنوان دیگر ظرفیت‌های فرهنگی یاد کرد و گفت: قبول داریم سرانه فرهنگی با توجه به گسترش شهر کرمانشاه افزایش نیافته است، بودجه که باشد در صدد هستیم اشکالات مختلف در بخش فرهنگی را مرتفع کنیم.

فاضلی‌زاد یادآور شد: اجرای برنامه‌های میدانی در محلات مختلف شهر بدون نیازبه فضا را در دستور کار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها، افزود: جشنواره تئاتر مرصاد مردادماه امسال در اسلا‌م‌آباد غرب برگزار شد به طوری که این شهرستان چهار شبانه‌روز میزبان 200 نفر میهمان خارج از استان بود.

وی به جشنواره تئاتر آسیب‌های اجتماعی در هرسین و جشنواره تنبورنوازان دالاهو نیز اشاره کرد و افزود: بزرگداشت بزرگان، نویسندگان، شعرا، ادبا و... از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

فاضلی‌زاد از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در 16 آذر ماه در کرمانشاه خبر داد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد برای نخستین بار هیچ وجهی را برای مکان برگزاری این نمایشگاه نداده است که این همدلی و همراهی جای تقدیر و تشکر دارد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار