کد خبر: ۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ 25 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از یسنا،کامران حسینی گفت : بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی شهرستان مهاباد باعث شده که بسیاری از پرندگان و حیوانات در این مناطق با مشکل کمبود مواد خوراکی و گیاهی مواجه شوند.به همین دلیل در این مدت بسیاری از حیوانات و پرندگان برای یافتن غذا به حاشیه روستاها و شهرها می روند و لازم است که روستاییان از شکار این پرندگان خودداری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از اهالی روستاها به ویژه روستاهای حاشیه تالاب ها خواست برای تغذیه پرندگان و سایر حیوانات که در این مدت با کمبود غذا مواجه هستند، حاشیه روستاهای خود را دانه پاشی کنند و قسمتی از خوراک دام های خود را به مناطق حاشیه ای برای دسترسی سایر حیوانات ببرند.

وی اظهار کرد: گرمای زودهنگام هوا در چند هفته اخیر موجب شده پرندگان مهاجر نیز امسال زودتر از زمان معمول از مهاجرت بازگشته و وارد تالابهای این شهرستان شوند.

حسینی گفت: در حال حاضر بیش از 20 هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی شامل انواع اردک های سرسبز، تاجدار، سرحنایی و ارده ای، کشیم های بزرگ و کوچک، غاز خاکستری، قوی فریادکش، خروس کولی، فیلوش، نوک خنجری و آبچلیک در تالاب های این شهرستان وجود دارد.

حسینی گفت: بارش برف و کاهش شدید دمای هوا در روزهای آینده و احتمال یخ بستن قسمت هایی از تالاب ها از جمله تالاب کانی برازان این پرندگان مهاجر را با کمبود مواد غذایی مواجه می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در حال حاضر تالابهای شهرستان مهاباد از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند و همین امر باعث شده شمار پرندگان بومی و مهاجر در این تالابها در مقایسه با سالهای گذشته بیشتر باشد.

وجود تالابهای کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق که از میان آنها تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالابهای بین المللی به شمار می روند شهرستان مهاباد را به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار