سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز ضمن تاکید بر رونق اقتصادی در مناطق روستایی بابیان این مطلب گفت: پیرو دستور استاندار محترم مبنی بر ایجاد طرح های اشتغالزایی در راستای افزایش مهاجرت به روستاها تمهدات لازم اتخاذ شده است.
کد خبر: ۸۰۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 22 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین بابایی در خصوص ارائه تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی افزود: شناسایی ظرفیت ها و مزیت های رقابتی، راه اندازی کسب و کارهای جدید، تولید محصول و توسعه خدمات بازاریابی از جمله اقداماتی است که لازم است برای توسعه اشتغال روستایی انجام شود.

وی تاکید کرد: روستاها بهترین مراکز تولید موادغذایی و تامین امنیت کشاورزی محسوب می شوند و در کنار ظرفیت های ایجاد شده در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی برای اجرای طرح های اشتغال اقدامات  موثری صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل امور روستایی با اشاره به اینکه بیکاری و عدم وجود اشتغال یکی از عوامل اصلی مهاجرت روستاییان  بشمار می رود تاکید کرد: افزایش مهاجرت معکوس به روستاها تنها در سایه توسعه اقتصادی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: پیرو دستور استاندار محترم مبنی بر ایجاد طرح های اشتغالزایی در راستای افزایش مهاجرت به روستاها اقدامات لازم صورت گرفت.

بابایی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴۰میلیارد تومان، تسهیلات بانکی و وام های اشتغالزایی روستایی به متقاضیان پرداخت شده است. وی اشاره کرد: ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله گاز رسانی و ساماندهی به راه های روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل امور روستایی تصریح کرد: گاز رسانی به روستاهای بخش آسارا و شهرستان طالقان در دست اقدام است و تا دوسال آینده تمامی روستاهای البرز از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۰۷۲ کیلومتر راه روستایی استان، بیش از ۷۹۰ کیلومتر. اسفالت کشی شده اند و بهسازی مابقی راه های روستایی توسط اداره کل راهداری اجرایی می شود.

بابایی گفت: در روستاهای استان البرز ظرفیتهای بسیاری وجود دارد که امیدواریم با توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در مناطق روستایی گامی موثر برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار