کد خبر: ۸۰۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 25 December 2019

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از کشف 30 قطعه پرنده سهره طلایی از یک متخلف خبر داد و گفت :تمامی این پرندها پس از کشف در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از  اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد – مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان صبح سه شنبه سومین روز ازدی ماه 98 حین گشت و کنترل منطقه آزاد شهرستان بویراحمد , یک نفر متخلف را به همراه 30 قطعه پرنده سهره طلایی دستگیر می نمایند. 
برهمین اساس سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: یک نفر شکارچی با استفاده از یک رشته تور ، 30  قطعه سهره را به صورت زنده شکار کرده بود که در پی گشت و هوشیاری محیط بانان شهرستان بویراحمد و یگان حفاظت محیط زیست استان ، شناسایی و دستگیر شد.
هاشمی افزود: از این متخلف تعداد 30 قطعه پرنده سهره طلایی و تعدادی ادوات از جمله قفس تور کشف و ضبط گردید.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه محیط بانان با پایش مناطق عرصه را برسودجویان خواهند بست گفت: محیط بانان بصورت شبانه روز مناطق را رصد می کنند و با هرگونه شکار و صید بشدت ومطابق  با قانون برخورد می کنند.
هاشمی  با اشاره به اینکه تمامی این پرنده ها پس از کشف ,  با  اطمینان از سلامتی آنها به دامان طبیعت باز خواهند گشت افزود: تمامی 30 قطعه پرنده کشف شده پس از تائید دامپزشک در زیستگاه خود رها سازی شدند. 
وی با اشاره به اینکه جریمه حقوقی شکار و صید هر قطعه پرنده سهره 200 هزار تومان است که باید به حساب خزانه دولت پرداخت گردد افزود: برای متخلف پرونده ای تشکیل و به همراه آلات مکشوفه جهت اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال گردید. 
سهره از راسته گنجشک سانان، دارای حدود 14 سانتیمتر طول و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمای زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش است و بعد از زنده گیری، برای نگهداری در قفس به فروش می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار