معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه مخالف ورود آب سطحی به داخل شبکه فاضلاب هستیم، گفت: معمولا آب‌های سطحی و رواناب‌های سطح شهر کرمانشاه را در مواقع بارندگی به سمت «آبشوران» و «قره‌سو» هدایت می‌کنیم.
کد خبر: ۸۰۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 30 December 2019

 به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،خسرو عیسائیان  در خصوص تمهیدات شهرداری در رابطه با فصل زمستان، اظهار داشت: شهرداری براساس وظایف ذاتی که برعهده دارد در فصول مختلف برنامه‌ریزی‌هایی اعم از عمرانی و خدمات در بودجه پیش‌بینی می‌کند.

وی افزود: امسال با شناسایی نقاطی از محله‌هایی که مستعد آبگرفتگی بودند در فصل کار عمرانی براساس میزان بودجه‌ای که در حد توان اعتبارات شهرداری بود، کارهای زیرساختی خوبی انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه ادامه داد: زمانی که بودجه پیش‌بینی می‌شود این محلات شناسایی شده، الان هم در حال برنامه‌ریزی بودجه برای سال 99 هستیم، براساس میزان درآمدی که در بودجه پیش‌بینی شده نقاط را شناسایی و کار اجرایی آن را انجام می‌دهیم.

وی گفت: معمولا آب‌های سطحی و رواناب‌های سطح شهر کرمانشاه را در مواقع بارندگی از جنوب به شمال به «آبشوران» و از غرب به شرق به «قره‌سو» هدایت می‌کنیم.

عیسائیان تصریح کرد: آبگرفتگی زمانی آبگرفتگی اطلاق می‌شود که به رواناب تبدیل شود و آب هدایت شود به طوری که بعد از توقف بارش به دلیل پر شدن حجم کانال‌ها، جوی‌ها، نهرها و لوله‌ها؛ آب فروکش نکند، اما در کرمانشاه بعد از توقف کوتاهی از بارش، آب فروکش می‌کند.

وی با بیان اینکه مخالف ورود آب سطحی به داخل شبکه فاضلاب هستیم، افزود: برنامه‌ای برای هدایت آب‌های سطحی به داخل لوله‌های فاضلاب نداریم، چون که براساس میزان دبی فاضلاب سایز لوله‌ها مشخص است و موجب خسارت می‌شود.

این مسؤول در ادامه به خریداری 500 تن نمک از قم برای مواقع لزوم اشاره و بیان کرد: دشمن اصلی آسفالت نمک است باید در زمان اختلاط نمک با ماسه برای آب کردن برف به میزان آن براساس نظر کارشناسان دقت شود.

عیسائیان به پای کار بودن تمامی عوامل شهرداری برای سپری کردن زمستانی بی‌خطر اشاره کرد و افزود: شهر متعلق به مردم است و پرسنل شهرداری کارمندانی هستند که اعتبارات دولتی ندارد و کارمند مردم هستند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار