مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال تولید زعفران استان با افزایش دو برابری به ۱.۲ تن رسید.
کد خبر: ۸۱۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 31 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،رضا زارعی ، با اشاره به افزایش دو برابری تولید زعفران در استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته، گفت: در حالیکه برآورد می‌شد امسال تولید زعفران در استان به حدود یک تن برسد، این میزان به 1.2 تن رسید.

زارعی افزود: سال گذشته حدود 600 کیلوگرم زعفران از مزارع استان تولید شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح زیرکشت کنونی زعفران استان را 300 هکتار عنوان کرد و افزود: 185 هکتار از این میزان در سالهای گذشته کشت شده و به مرحله باروری رسیده‌ و 115 هکتار دیگر امسال کشت شده‌ که در سال اول برداشت بوده و تولید ناچیزی داشته است.

به گفته زارعی، متوسط عملکرد زعفران در مزارع بارور حدود شش کیلوگرم در هکتار و در مزارعی که سال اول کشتشان است بین 1.5 تا دو کیلوگرم در هکتار است.

زارعی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز دو شهرستان گرمسیری قصرشیرین و سرپلذهاب کشت زعفران داریم، گفت: بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد.

زارعی با اشاره به آغاز برداشت زعفران در استان از آذر ماه، گفت: کار برداشت زعفران بیشتر از یک ماه طول نکشید.

این مسئول با بیان اینکه برای توسعه کشت زعفران در استان برنامه ریزی شده، گفت: قرار است سال آینده 300 هکتار دیگر به کشت زعفران استان کرمانشاه اضافه شود.

وی با اشاره به سازگاری زعفران با شرایط اقلیمی استان، گفت: پیشینه کشت زعفران در این استان به گذشته‌های خیلی دور برمی‌گردد ،ضمن اینکه آزمایش‌های صورت گرفته بر روی زعفران تولیدی در این استان نشان از مرغوبیت بالای محصول دارد، به نحوی که از نظر مرغوبیت حتی از زعفران قائنات باکیفیت‌تر گزارش شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار