معاون مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان ایلام:
معاون مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان ایلام از کاشت گیاهان دارویی در سطح ۷۷ هکتار از مزارع استان خبر داد و گفت: از این میزان ۳۲ هکتار مربوط به کاشت زعفران است.
کد خبر: ۸۱۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 05 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ فاطمه جهانپور، معاون مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان ایلام، گفت: ۷۷ هکتار از مزارع استان به سطح کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که از این میزان ۳۲ هکتار مربوط به کاشت زعفران  است.

وی افزود: در نیمه اول سال‌جاری ۲۰ هکتار از کل اراضی به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت که از این میزان ۳/۵ هکتار مربوط به زعفران است.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان اظهار کرد: کاشت زعفران از اواخر مرداد شروع و تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد و برداشت این محصول  نیز دو ماه بعد(آذرماه) انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در سطح مزارع زیر کشت گیاهان دارویی استان ایلام ۳۵ کیلوگرم زعفران برداشت شد.

وی با اشاره به نقش گیاهان دارویی در سلامت انسان تصریح کرد: گیاهان دارویی در درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش مهمی داشته و با توجه به عوارض کم گیاهان دارویی بسیار می‌تواند به‌سلامت انسان کمک کند.

جهانپور مهمترین مزایای استفاده از  زعفران را، توانایی بهبود سلامت تنفس، بهینه سازی سیستم گوارش، از بین بردن درد، بهبود الگوهای خواب، کاهش خونریزی، تقویت سلامت قلب، افزایش گردش خون، پیشگیری از دیابت، تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و... عنوان کرد. /ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار