امید علی مراتی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت:در حال حاضر ۴۴۰۰ کنتور‌ فهام که بدون حضور مامور قرائت از دور خوانده می‌شود در استان نصب شده است.
کد خبر: ۸۱۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 30 January 2020

امید علی مراتی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به وجود ۷۷۲ هزار مشترک برق در استان اظهار داشت: کرمانشاه بر خلاف کلانشهرهایی همچون اهواز، مشهد و کرمان که دارای یک شرکت برای مرکز استان ویک شرکت برای شهرستانها هستند، تنها یک شرکت واحد داشته که خدمت رسانی به ۱۴ شهرستان شامل ۲۸ بخش انجام را می دهند. به دلیل داشتن نوار مرزی در استان به طول ۳۳۰ کیلومتر تا این لحظه، اکثریت پاسگاه های مرزی برق دار شده و سایر پاسگاه ها در حال برق رسانی هستند.

وی تصریح کرد: خدمات رسانی شرکت در قالب توزیع کننده انرژی الکتریکی بوده که در پست‌های فوق توزیع ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت بر اساس فاکتور های موجود در فیدرهای پست فوق توزیع نصب شده انرژی را با اعداد و ارقام و با صورت جلسه مشخص تحویل گرفته و بین ۷۷۲ هزار مشترک خود توزیع می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه این شرکت از جایگاه مناسبی در برخی از پارامترها و شاخص های کشوری را دارد افزود: تمام زیرساخت‌های شبکه بر اساس نرم افزار جی آی اس برداشت اطلاعات کرده که می توانیم از نتیجه آن در معاونت مهندسی، بهره برداری، مشترکین، تدارکات، منابع انسانی و نیز سایر بخش ها استفاده کنیم. سالانه حدود ۲۰ الی ۲۲ شرکت توزیع از کل کشور از دستاوردهای جی آی اس استان بازدید می‌کنند.

مرآتی در پایان خاطرنشان کرد: شاخص دیگر در شرکت توزیع برق استان که نسبت به شرکت های دیگر کشور آن را برتر نشان می‌دهد، سامانه فهام است. فهام یک فراسامانه هوشمند انرژی الکتریکی بوده که از مرکز کنترل، کنتورهای فهام قرائت و مورد بازنگری قرار می گیرند. لازم به ذکر است که حدود ۴۴۰۰ دستگاه کنتور فهام برای مشترکین کشاورزی و صنعتی و بخش کوچکی به عنوان پایلوت برای مشترکین خانگی و تجاری نصب شده که به صورت صددرصدی قرائت و نیازی به رفتن مامور قرار نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار