معاون برنامه ریزی و بودجه کشور مطرح کرد:
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه ریزی و بودجه کشور گفت: بحث زیرساخت‌ها ، زیربنا‌ها و اشتغال از مهمترین هدف‌های این سفر به استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۸۲۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 06 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سید حمید پورمحمدی امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خرسندم که موقعیت سفر به استان کرمانشاه یافتم و تقارن این نشست با ایام دهه فجر را به فال نیک می‌گیریم .

 وی افزود: جمعی که حاصرند مسئولیت تعیین بودجه را دارند، دو هدف در این جلسه دنبال می‌شود هدف اول بحث زیر ساخت‌ها و زیر بنا‌ها است که بتوانیم مشکلات را حل کنین، بحث دوم اشتغال است، اشتغال کرمانشاه یکی از اولویت‌های مهم ما بویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است. اگر قرار است اشتغالی ایجاد شود باید رونق تولید داشته باشیم و این مستلزم تخصیص اعتبار است که بانک‌ها باید کمک کنند. مضافا اینکه تعدادی طرح‌ها هم در سفر رئیس جمهور قول داده شده که در این سفر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معاون برنامه ریزی و بودجه کشور افزود: در مورد طرح‌هایی که بحث شد مجموع گفتگو‌ها بحث قطار شهری گویا اولویت اول است و ۷۵۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد که فاز اولش تکمیل شود تا کنون ۳۵۰ میلیارد تومان از آن قابل تامین است، ما بقی را تا اتمام مشارکتی بین سازمان برنامه و بودجه و بانک سپه خواهد شد به نحوی که استان اطمینان دهد تا پایان سال ۹۹ تکمیل شود و کارهایش انجام شود همراه با نظارت استاندار کرمانشاه پرداخت کنیم.

 وی تصریح کرد: بحث جاده گیلانغرب به سومار که جاده‌ی مناسبی نیست و آنجا یک مسیر مهمی در تسریع صادرات و واردات کشور است که تامین ۱۰۰ میلیارد تومان منجر به تکمیل این جاده است من از بانک ملت و رفاه درخواست می‌کنم که در تامین اعتبار این جاده نقش ایفا کنند که هم کمکی به این خطه و هم کمکی به تسریع تجارت در کشور شود.

پرمحمدی خاطر نشان کرد: کریدور غرب، جاده‌ای که از شمال غرب به کرمانشاه می‌رسد و بخش کرمانشاه کامیاران نیاز به تسریع در تکمیل دارد که برای این از بانک‌های ملی و توسعه تعاون خواهش می‌کنیم که منابع لازم را در اختیار استان کرمانشاه قرار دهند. بحث‌های زیر ساختی استان را باید جهش دهیم و به نتیجه برسانیم استاندار کرمانشاه بر آب شرب مناسب تاکید کردند که به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد طی صحبتی که با بانک‌های تجارت و صادرات می‌شود و گول لازم به این گروژه نیز اختصاص یابد، این‌ها مواردی است که بعد از این جلسه تفاهماتش باید برقرار شود.

وی در پایان گفت: اما مخاطب تمام بحث‌های ما سازمان برنامه و بودجه است، و نظام بانکی فعلا درگیر نیست، بحث مهم دیگر راه آهن کرمانشاه به عراق است که نگرانی‌هایی در این راستا داریم. اولویت مهم دیگر استاندار بحث طرح گرمسیری بود برای سال آینده رقمی برایش در نظر گرفتیم و با مقامات ذی صلاح همگام شدیم امیدوارم بتوانیم راهکار مناسب را در این زمینه بیابیم و سامانه سردسیری و باقیمانده اعتبارات زلزله و سیل و راه روستایی و پروژه‌های آبی که طبیعی است که نیازمند تلاش است و کارشناسان مربوطه باید برنامه ریزی دقیق را در سازمان برنامه و بودجه باید داشت.

پورمحمدی متذکر شد:دو موضوع آزاد راه کرمانشاه همدان و حمیل کرمانشاه نیازمند همراهی بخش خصوصی است که ما خواستار ارائه‌ی آن و بررسی اش هستیم و قطعا بانک‌ها را برای هدایت به آن کمک خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار