خلیل حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: مرزهای خسروی و سومار از یکشنبه ومرزهای شیخ صله و شوشمی از هفته بسته شده است.
کد خبر: ۸۲۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 09 March 2020

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به بسته شدن مرزهای خسروی و سومار از روز گذشته اظهار داشت: این مرزها به درخواست طرف عراقی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شده و مرزهای شیخ صله و شوشمی به دلیل بازارچه ای بودن و عدم داشتن مرکز بهداشت از طرف عراق، از هفته پیش بسته شده اند.

وی با بیان اینکه تنها مرز پرویزخان فعال بوده و صادرات همچنان ادامه دارد افزود: واردات در ایام اخیر از کشور عراق به دلیل صرفه اقتصادی منحصر به شمش آلومینیوم، ضایعات کاغذ و پلاستیک بوده که درهنگام ورود به مدت یک هفته تا ۲۰ روز در انبارهای گمرک قرار گرفته و از این حیث فعال بودن ویروس منتفی می شود.

مدیرکل گمرکات استان خاطرنشان کرد: درگذشته تنها موادشوینده به کشور عراق صادر می شد که هم اکنون ماسک، موادشوینده و ضدعفونی کننده جزء اقلام ممنوعه صادراتی هستند و هیچ گونه ماسک و موادضدعفونی کننده که مرتبط با رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا است صادر نمی شود.


حیدری در پایان ابراز داشت: پرسنل گمرک در مرزپرویزخان تا ساعت یک بامداد حضور داشته لذا از مرکز بهداشت و اداره کل پایانه ها انتظارداریم تا درخصوص ضدعفونی کردن محیط و افراد اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار