مجید یزدان پناه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: شعار ما در آموزش و پرورش این است که اگر چه مدرسه تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست در همین راستا اقدامات لازم جهت ارائه آموزش به دانش آموزان حتی در دور افتاده ترین نقاط استان هم در حال انجام است.
کد خبر: ۸۳۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 15 March 2020

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اولین اقدام مجموعه وزارت آموزش و پرورش با شروع اپیدمی شیوع بیماری کرونا در جهتِ این بود که دانش آموزان از درس عقب نمانند، در همین راستا شبکه 4 و آموزش راه اندازی شد که به صورت آنلاین در صفحه تلویزیون و همچنین صفحات مجازی اطلاعات لازم را به خانواده ها در مورد ساعات پخش برنامه ها می دهد.

وی افزود: اقدام دوم ما انعقاد قرارداد 400 دقیقه ای با صدا و سیما بود که بر آن اساس دانش آموزان کلاس دوازدهم در تمامی رشته ها و در دروس مطلوب و مورد نظر که امکانش فراهم بود، آموزش ببینند. برای این کار بوسیله مجموعه گروه آموزش های استان از متخصصان مربوطه دعوت شد، در واقع اولین استودیو تولید محتوا در استان ها در کرمانشاه راه اندازی شد، دو استودیو در اداره کل، یک استودیو در مدرسه استعدادهای درخشان متوسطه دختران و یک استودیو هم در مدرسه هوشمند راه اندازی شد که الان برقرار است. ارتباط با دانش آموزان نیز از طریق فضاهای مختلف مجازی مثل سروش و ایتا در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: در قدم اول تمامی محتوای تولید شده در اختیار کل استان قرار گرفت و هر مدرسه خودش به یک آموزشگاه رسمی تبدیل شده و معلم مستقیما با دانش آموز در ارتباط است، یک کانال راه اندازی شده که از آن طریق اطلاعات به دانش آموزان منتقل می شود و دانش آموزان سوالاتشان را می پرسند و پاسخ می گیرند.

وی ابراز داشت:برای دانش آموزان مناطق محروم از تلویزیون و اینترنت که در نقاط دورافتاده زندگی می کنند، راهبران ما کاربرگهای رسمی آماده کرده اند که در هفته دو بار به اولیا دانش آموز تحویل داده می شود و در مراجعه بعدی راهبر، دانش آموز اطلاعات قدیم را تحویل می دهد و اطلاعات جدید را دریافت می کند. در واقع شعار ما در آموزش و پرورش این است که اگر چه مدرسه تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست.

 یزدان پناه با بیان اینکه برای بازگشایی مجدد مدارس در مقاطع زمانی مختلف برنامه ریزی صورت گرفته، یادآور شد: احتمال بازگشایی مجدد برای تاریخ های، 15 فروردین، 1 اردیبهشت، 15 اردیبهشت، 1 خرداد داده شده،حتی در صورتی که اصلا شرایط برای حضور دانش آموز در کلاس فراهم نشود نیز برنامه ریزی شده است و آمادگی کامل برای ارائه آموزش به دانش آموزان را داریم.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار