فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: کودکان بی سرپرست تحت آموزش های برنامه ریزی شده قرار می گیرند.
کد خبر: ۸۳۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 11 April 2020

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه از ارائه خدمات در خصوص کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست سازمان بهزیستی خبرداد و اظهار داشت: این خدمات عبارت است از خدمات مراقبتی و نگهداری که در صورت نیاز به نگهداری و مراقبت در مراکز دولتی یا غیردولتی سازمان پذیرش شده و اسکان داده می شوند. این افراد در شرایطی شبیه به یک خانواده عادی و طبیعی مورد مراقبت، آموزش و پرورش و ارائه سایر خدمات از منظر روانشناختی، حقوقی و مددکاری قرار می‌گیرند.

وی در ادامه بیان داشت: در مرحله دوم برخی از این کودکان به واسطه ترخیص، به خانواده ها یا افراد خیّر یا بستگان سببی و نسبی سپرده می‌شوند که این مسیرها در واقع گامی است برای اینکه این افراد در دل خانواده و در یک محیط طبیعی به رشد و تحول خود ادامه دهند. طبیعتا در خانواده نیز مسیرهایی برای ادامه حمایت و ارائه خدمات تخصصی توسط واحدهای مرتبط با موضوع کودکان و نوجوانان به این کودکان و خانواده‌های آن ها وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: نکته مهم در ارائه خدمات سازمان به این کودکان این است که با رسیدن این کودکان و نوجوانان به سن ۱۸ سال، خدمات حمایتی و سرویس‌های تخصصی که به این افراد ارائه می شد قطع نمی شود.

رضوان مدنی در پایان از ارائه خدمات به نوجوانانی که خواستار خروج از چرخه خدمات سازمان خارج هستند گفت و بیان داشت: برای بانوان ارائه خدمات با توجه به شرایط آن ها تابع سن و سال نیست و سعی بر این است که تا استقلال قطعی و آماده شدن همه شرایط ترخیص در واقع این عزیزان به صورت جدی مورد حمایت سازمان قرار بگیرند. این افراد چه در مراکز کودکان و نوجوانان نگهداری شوند و یا در دل خانواده ها پذیرفته شوند خدمات متنوعی از قبیل خدمات آموزشی، مراقبتی و نگهداری، مالی، خدمات مربوط به مسکن یا حمایت هایی که در رابطه با خانه دار شدن این عزیزان اتفاق می‌افتد، جهیزیه و ازدواج، مباحث مربوط به کمک هزینه‌های تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی، کمک های موردی و رفع مسائل درمان و بیماری آن ها و در نهایت هم در بحث تامین و تجهیز وسایل زندگی و ایجاد اشتغال در قالب کمک هزینه های خاص ترخیص ارائه می شود. حتی پس از ترخیص یا توانمندسازی نیز تا مدت ها توسط مددکاران تخصصی وضعیت این فرزندان رصد می شود.

 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار