معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تحقق ۱۶۰ درصدی برنامه ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: طبق برنامه امسال نیز ۲۵ اقامتگاه جدید در استان راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۳۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 12 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اصغر رشنو، بااشاره به روند رو به رشد گردشگری کرمانشاه در سال گذشته، اظهار کرد: باتوجه به میزبانی کرمانشاه برای رویداد بین المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی ۲۰۲۰ سال گذشته تلاش زیادی کردیم تا موانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: طی یکسال اخیر ۹۶ مجوز ایجاد پروژه گردشگری با اعتبار ۷۸۳ میلیارد تومان را در استان صادر کردیم که می‌تواند برای ۱۴۵۳ نفر ایجاد اشتغال کند.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه از این تعداد مجوزی که صادر کردیم، فعالیت بیش از ۵۰ پروژه شروع شده و مابقی پروژه‌ها نیز در مرحله اخذ استعلام قرار دارند.

وی بابیان اینکه بخشی از این پروژه‌ها در روستا‌های استان قرار دارند، عنوان کرد: در کنار پروژه‌هایی که در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در روستا‌ها شروع کردیم، افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی نیز یکی از اهداف ما در این سال بود.

رشنو اعلام کرد: تا ابتدای سال گذشته تنها حدود ۱۵ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان داشتیم و طبق تعهد باید تا پایان سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۰ اقامتگاه بوم گردی دیگر راه اندازی می‌کردیم.

وی از تحقق ۱۶۰ درصدی این هدف گذاری خبر داد و گفت: با برنامه‌هایی که داشتیم و تسهیل و تسریعی که در روند صدور مجوز‌ها ایجاد کردیم، تعداد ۳۳ اقامتگاه بوم گردی طی سال گذشته در استان راه اندازی شد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال هم باید ۲۵ اقامتگاه‌های بوم گردی دیگر در استان راه اندازی کنیم.

وی در ادامه بااشاره به شروع و یا تکمیل برخی پروژه‌های گردشگری استان در سالجاری عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری برای پروژه‌هایی همچون کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان، کریدور گردشگری ریجاب، مقبره ابودجانه، دسترسی به آبشار پیران و... به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رشنو از صدور مجوز ایجاد مجتمع‌های گردشگری در حاشیه هفت سد استان هم خبرداد و گفت: امیدواریم با شروع به ساخت مجتمع‌های گردشگری که عموما در سد‌های داریان، شیان، جامیشان، زمکان و آزادی هستند، شاهد رونق گردشگری آبی در استان باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار