آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع متخصصان پژوهشکده محیط‌های خشک:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دانش‌محوری را ویژگی ممتاز سند چشم­ انداز کشور توصیف کرد و گفت: براساس آن سند، قاعدتاً باید از علم و دانش پژوهشگران دانشگاهی استفاده کرد.
کد خبر: ۸۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 27 August 2015
به‌گزارش تابناک خراسان رضوی به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت­‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه با متخصصین پژوهشکده محیط‌های خشک، تحقیق و پژوهش درباره نیازهای ضروری محیط خشک را که به لحاظ مجموعه شرایط کشور ایران را نیز شامل می‌شود، یک جهاد علمی خواند و اظهار داشت: جامعه امروز و آینده ما از دانشمندان و متخصصان این انتظار به‌جا را دارد که برای رفع مسائل و مشکلاتی که نیاز به علم در سطح بالا دارد، وارد شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانش‌محوری را ویژگی ممتاز سند چشم­ انداز کشور توصیف کرد و گفت: براساس آن سند، قاعدتاً باید از علم و دانش پژوهشگران دانشگاهی استفاده کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، اقدام برای رفع محدودیت­‌های آتی در آب و محیط زیست را کاری فراتر از دانشگاه‌های دولتی و آزاد دانست و گفت: باید شخصیت‌های ملی همکاری علمی و اجرایی کنند تا راهکارهای علمی و عملی برای این نیازهای ملی اندیشیده شود.

وی با اشاره به سوابق بحث‌های مربوط به استفاده آب دریا در زراعت، گفت: در زمان ریاست جمهوری بنده که این موضوع مطرح شد، مقاله­‌ای از دانشگاه آریزونای آمریکا رسیده بود که می­‌گفت می‌توان از آب دریا گیاهی با دانه­­‌های روغنی برای مصرف دام‌ها به عمل آورد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با یادآوری نمونه‌هایی که خود دیده‌‌ و یا کارشناسانی از ایران فرستاده‌اند که بررسی کنند، گفت: ابتکار خوبی بود و مشکلات آن را بررسی کرده بودیم و فکر می‌کنم در شرایط فعلی و به ویژه در آینده که کم آبی خیلی جدی می شود، باید به آن نوع پژوهش ها توجه شود.

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خویش بر آمادگی این دانشگاه برای انجام طرح‌های مربوط به آب، خاک و زراعت تأکید کرد و گفت: با ظرفیت دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌های کشاورزی که در سراسر کشور گسترده است، می‌توانیم برای کم‌کردن مشکلات کشور وارد شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار