آیت الله حسینی فعالیت های اوقاف در راستای پیشگیری از بیماری کرونا را ستود و گفت: مردم دلتنگ امامزادگان و مساجد و امامزادگان و مساجد نیز دلتنگ مردم هستند.
کد خبر: ۸۴۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 19 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت الله «سید نصیر حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: بنا به ضرورتی که ستاد مبارزه با ویروس کرونا تشخیص داد، باید مراکز تجمع انسانی به نوعی تعطیل شوند، چون تجمع بیشتر مردم باعث شیوع بیماری می شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: یکی از جایگاه هایی که به شیوع و ایجاد زنجیره بیماری کمک می کند، بقاع متبرکه و امامزادگان هستند.
 
وی اظهار داشت: بر حسب تشخیص ستاد، مسئولین ذیربط و متولیان امر ضرورت ایجاب کرد تا این مکان ها تعطیل شوند تا انشالله این بیماری در سطح جامعه پاک شود.
 
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه تابع دستورات بهداشتی هستند و ضرورت داشت تا این کار انجام گیرد، ادامه داد: متولیان اوقاف و مسئولان ذیربط به این دستورات عمل کردند و مردم گوش دادند.
 
امام جمعه یاسوج به فعالیت هایی که در برخی از بقاع متبرکه صورت می گیرد اشاره و اضافه کرد: با توجه به گزارش های رسیده، متولیان امر بقاع متبرکه در این عرصه فعالیت هایی از قبیل ایجاد کارگاه تولید ماسک و تقسیم بسته های غذایی، معیشتی و حمایتی و بهداشتی داشتند.
 
وی گفت: این فعالیت ها جای تقدیر و تشکر دارد و نشان دهنده ظرفیت ها و توانمندی های اوقاف و بقاع متبرکه است که براساس احساس وظیفه، با همه توان در این زمینه فعالیت می کنند.
 
آیت الله حسینی با بیان اینکه این فعالیت خداپسندانه در کارنامه دنیوی و اخروی بانیان ثبت و ضبط می شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد این ظرفیت ها به کار گرفته شوند.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: گرچه رفت و آمدها در بقاع متبرکه تعطیل شده، ولی برای مقابله با ویروس کرونا و استفاده از ظرفیت های بقاع از این مکان ها در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و حمایت از اقشار آسیب پذیر باید استفاده شود.
 
وی یادآور شد: این کار مفید است تا هرچه سریع تر این ویروس را از زندگی برداریم تا بقاع متبرکه رونق قبلی خود را پیدا کنند، زیرا هم مردم دلتنگ امامزادگان و مساجد و هم امامزادگان و مساجد دلتنگ مردم هستند.
 
آیت الله حسینی ابراز داشت: خداوند این بقاع را قرار داده برای اینکه بندگان به زیارت بقاع و مساجد بروند و در این مکان ها عبادت خدا را به جای بیاورند و حوائج خود را طلب کنند.
 
امام جمعه یاسوج گفت: امامزادگان و بارگاه ملکوتی ائمه اطهار (علیهم السلام) جایگاه ورود و هبوط فرشتگان، صالحین و بندگان خوب خدا هستند و همان طور که ما دلتنگ این مکان ها هستیم، این بارگاه ها هم دلتنگی می کنند، لذا باید تلاش کنیم، زحمت بکشیم و دعا کنیم تا خداوند این ویروس را از جامعه پاک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار