استاندار کرمانشاه با اشاره به آغاز شیوه های جدید غربالگری در کشور گفت: در این طرح تمامی ارتباطات اجتماعی مبتلایان با سایر افراد جامعه بررسی و مراقبت های بیشتری انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 19 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ « هوشنگ بازوند» گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا که امروز یکشنبه ( 31 فروردین) به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست دکتر روحانی برگزار شد؛ تصمیمات جدیدی برای کنترل و مبارزه با شیوع کرونا اتخاذ و مقرر شد با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کسب و کارهای کم خطر و با ریسک متوسط ادامه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: شرایط مراقبت های بهداشتی و توصیه های ارائه شده تا پایان اردیبهشت تمدید و از مردم هم تقاضا داریم در راستای کاهش ترددهای غیرضروری را در اولویت داشته و دستورالعمل های طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت نمایند.

مقام ارشد استان فعالیت مشاغل و کسب و کارهای فعال در بازارهای سرپوشیده و پاساژها را مشروط به رعایت دستورالعمل ابلاغی دانست و بیان داشت: در این مراکز مشاغل پرریسک تعطیل است و فعالیت سایر واحدها نیز تا ساعت 18 مجاز خواهد بود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مانند آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی به لحاظ آموزش فیزیکی تعطیل است و کلاس ها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد، همچنین تشکیل کلاس های مقطع دکترا از اول اردیبهشت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

بازوند به مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت های عمرانی با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع خواهد شد و بر اساس پیوست جهش تولید در اسناد توسعه پروژه های اولویت دار تعیین و در این راستا اهتمام جدی صورت خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه ضرورت رعایت فاصله فیزیکی در وسایل حمل و نقل عمومی را به عنوان یکی از راهکاری کاهش شیوع کرونا یادآور شد و اظهارداشت: بر اساس تصمیم دولت اتوبوس های جدیدی به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها نیز اضافه می شود.

وی در خاتمه گفت: در ماه مبارک رمضان امکان برگزاری تجمع و افطاری را در مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اول اردیبهشت نداریم و بر اساس پویش صورت گرفته از مردم درخواست داریم در طرح مواسات و همدلی به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان معیشتی از شیوع این بیماری اهتمام ورزند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار