سارا شاه آبادی در گفتگو با تابناک:
مدیر گروه کنترل بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برخی تصور می کنند با پایان یافتن تعطیلات بیماری هم از بین رفته، در حالی که آمار مبتلایان رو به افزایش است.
کد خبر: ۸۴۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 20 April 2020

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هر سال در هفته سلامت یک شعار بین المللی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه ها اعلام می شود، امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت ویژه کادر بهداشت و درمان و تلاش شبانه روزی آنها برای کنترل بیماری کرونا،شعار امسال حمایت از کادر درمان است و برنامه ها متمرکز بر کنترل و پیشگیری از بیماری کویید 19 است.

وی با اشاره به اینکه مفهوم شعار امسال حمایت از کادر بهداشت و درمان است، بیان داشت: در واقع هدف این است که افراد کمتری به این بیماری مبتلا شوند و مبتلایان هم به صورت سرپایی درمان شوند. ما هنوز در مورد بیماری کرونا به یک حالت ایمن نرسیدیم و در یک وضعیت قرمز قرار داریم، نه تنها در کشور و استان بلکه در کل دنیا آمار ابتلا به بیماری فزاینده است، اینکه مردم فکر کنند با پایان یافتن تعطیلات بیماری تمام شده، دچار خطا شده ایم.

مدیر گروه کنترل بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این بیماری در حال حاضر کنترل نشده و آمار آن رو به افزایش است بنابراین مردم باید نکات بهداشتی را همچنان رعایت کنند و به توصیه های بهداشتی که توسط مقامات بهداشتی هر استان یا کشور اعلام می شود توجه کنند، ما اکنون در وضعیت بحرانی هستیم و افرادی مجبورند از منزل خارج شوند، هر فرد با توجه به شرایط شخصی خود باید این توانایی را داشته باشد که خود را با شرایط جدید وفق دهد و کسی که مجبور است از منزل خارج شود باید پروتکل ها را رعایت و ازماسک و دستکش استفاده کند، اگر مغازه دار است فاصله لازم ٢ متری را با مشتریان رعایت کند البته هر چقدر این فاصله بیشتر باشد بهتر است.

وی تصریح کرد: اگر فاصله اجتماعی رعایت نشود و مردم در مکان های پرازدخام حضور پیدا کنند یا خودشان باعث ازدحام شوند، با مشکل مواجه می شوند، بنابراین مردم نقش حیاتی در کنترل بیماری دارند، باید اصول را رعایت و همگام و همراه با سیستم بهداشت و درمان باشند، مردم می توانند از کسبه و مغازه هایی که پرتوکل بهداشتی را رعایت نمی کنند به سامانه ١٩٠ یا مرکز پاسخگویی ٢۵٢۵ شکایت کنند تا همکاران ما ظرف ٢۴ تا ۴٨ ساعت رسیدگی کنند.

شاه آبادی تاکید کرد: نقش مردم در کنترل بیماری بسیار پر اهمیت است، اگر اهمیتش از تلاش کادر درمان بیشتر نباشد کمتر نیست، چرا که خود مردم به عنوان عوامل کنترل کننده می توانند زنجیره انتقال بیماری را کنترل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار