تا روز ۱۷ فروردین نمونه‌های آزمایش را برای آزمایشگاه دکتر ضیائیان شیراز و انیستوپاستور تهران ارسال می‌کردیم که به درخواست شیراز و وضعیت قرمز استان فارس نمونه‌ها به این شهر ارسال نشد. یزدانپناه گفت: ما برای ۷۰۰ نمونه آزمایشگاهی ۱۹۲ میلیون تومان به آزمایشگاه شیراز پرداخت کردیم که جواب تست‌ها در حال ارسال است.
کد خبر: ۸۴۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 23 April 2020

توضیحات سرپرست دانشگاه علوم پزشکی از آمار و اطلاعات کرونا در استان/مبتلایان جدید به تفکیک شهرستانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ۲۸۵ تخت برای نقاهتگاه افراد آماده شده است گفت: به جز ۴ نفر که از نقاهتگاه استقبال کردند بقیه بعد از ترخیص از بیمارستان به خواسته خود در خانه قرنطینه هستند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با بیا آخرین آمار و اطلاعات کرونا در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مردم توصیه های بهداشتی را جدی نگیرند کرونا در کهگیلویه و بویراحمد کشنده و غیرقابل کنترل می شود.

دکتر پرویز یزدان‌پناه در برنامه زنده استودیو سلامت بیان کرد: از ابتدا شیوع کرونا در استان تاکنون، ۱۴ هزار نفر به مراکز بهداشت و درمانی کهگیلویه وبویراحمد مراجعه کرده اند.
 
یزدان‌پناه  با انتقاد از برخی رسانه‌ها و فضای مجازی که در چند روز اخیر خبر‌های غیر واقعی را انعکاس داده اند افزود: ما در دانشگاه بدون کم و کاستی واقعیت را به مردم می‌گوییم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰۳ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند ادامه داد: از ابتدا تاکنون از حدود ۴ هزار نفر از مردم استان تست کرونا گرفته شده است.
 
 یزدانپناه با تاکید براینکه مردم به جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند گفت: اگر رعایت نکنند بیماری با شدت برمی‌گردد و اوضاع بدتر می‌شود.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: در مرحله خطر شیوع این بیماری هستیم و اگر تعداد بیماران به همین شکل افزایش یابد هم کشنده است و هم غیرقابل کنترل خواهد بود.
وی اضافه کرد: مردم باید با رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبت کامل احساس خطر کنند و طرح فاصله‌گذاری هوشمند را به خوبی اجرا کنند.
یزدانپناه اضافه کرد: حجم نمونه گیری‌ها نسبت به جمعیت بیش از ۶۰۰ در ۱۰۰ هزار نفر است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در مرحله اول اجرای طرح غربالگری کرونا از جمله استان‌های برتر بودیم و در مرحله دوم نیز پیشرفت ۵۰ درصدی داشته ایم.
 
وی ادامه داد: تا روز ۱۷ فروردین نمونه‌های آزمایش را برای آزمایشگاه دکتر ضیائیان شیراز و انیستوپاستور تهران ارسال می‌کردیم که به درخواست شیراز و وضعیت قرمز استان فارس نمونه‌ها به این شهر ارسال نشد.
یزدانپناه گفت: ما برای ۷۰۰ نمونه آزمایشگاهی ۱۹۲ میلیون تومان به آزمایشگاه شیراز پرداخت کردیم که جواب تست‌ها در حال ارسال است.
 
یزدانپناه با رد هرگونه اخباری مبنی بر بدهکار بودن دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: ۳۶۱ نمونه دریافت شده که از این تعداد ۴۸ مورد مربوط به آزمایشگاه یاسوج با ۴ مورد مثبت و ۱۱۳ نمونه هم مربوط به آزمایشگاه تهران با ۶ مورد مثبت بوده است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموعه ۲۰۰ مورد دیگر نیز ۴۶ مورد مثبت اعلام شد.
 
وی با بیان اینکه در روز ۲۴ فروردین ۵۶ مورد مثبت گزارش شد که ۱۱ مورد مربوط به بویراحمد، ۱۴ مورد کهگیلویه، ۲۳ مورد در باشت، ۱ مورد در چرام، ۵ مورد لنده، یک مورد گچساران و یک مورد هم مربوط دنا بوده است افزود: مجموع بیماران کرونایی استان اغلب از خوشه‌های قدیم هستند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲۸۵ تخت برای نقاهتگاه افراد آماده شده است گفت: به جز ۴ نفر که از نقاهتگاه استقبال کردند بقیه بعد از ترخیص از بیمارستان به خواسته خود در خانه قرنطینه هستند.
 
وی با بیان اینکه نمونه‌ها را برای شناسایی افراد ناقل افزایش دادیم، ادامه داد: خوشبختانه بیمار کرونایی در آی سی یو نداریم که این نشانه شناسایی و بیماریابی به موقع است.
یزدانپناه با عذر خواهی از تاخیر در اعلام جواب آزمایش‌ها گفت: مردم باید بدانند ما مقصر نبودیم.
 
وی با بیان اینکه ستاد کرونای استان از سوی وزیر بهداشت مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت بیان کرد: تعداد بیماران کرونایی این هفته استان در مقایسه با هفته‌های قبل بیشتر شده و مردم باید بیشتر رعایت کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار