در استان اصفهان صورت می گیرد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: در سال جهش تولید، رویکرد صنعتی‌سازی بمنظور افزایش سرعت احداث فضاهای آموزشی در استان دنبال می‌شود.
کد خبر: ۸۴۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ 24 April 2020

سیدمهدی میربد افزود: صنعتی‌سازی مدیریت فرآیند تولید، ساخت و اجراست که طی آن تمامی مراحل ساخت و نظارت بر آن از نظر کیفیت و اجرا با حداقل دخالت دست و نیروی کار انجام می‌گیرد.

وی اظهارداشت: با این روش با توجه به استفاده از مصالح نوین و ارتقای کیفیت، حجم عملیات ساختمان در محل کارگاه کاهش می‌یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان، کاهش زمان اجرای طرح‌ها و سرعت در فرآیندهای انبوه‌سازی، افزایش عمر مفید سازه‌ها و کاهش هزینه‌های ساخت و ساز را از دیگر اهداف اجرای رویکرد صنعتی‌سازی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این رویکرد افزایش سرعت احداث مدارس و کاهش زمان ساخت، انبوه‌سازی ساختمان مدارس با استفاده از سیستم‌ها و فناوری‌های نوین، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و در نتیجه کاهش اتلاف انرژی، کیفیت بالای ساخت و مقاومت در برابر حوادث طبیعی را به دنبال دارد.

میربد  ۲ طرح جدید مدرسه سبز براساس الگوهای نوین را از جمله برنامه این نهاد برشمرد و گفت: این رویکرد به دنبال صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کارایی بالاتر، آلودگی کمتر  است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان  تاکید کرد: عوامل فنی و اجرایی ساخت مدارس قابلیت‌های بالایی دراین عرصه را دارند و تلاش می‌شود تا  معماری مدارس استان همچنان در سیر صعودی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت خیرین مدرسه‌ساز اضافه کرد: مشارکت خیرین، عامل اصلی موفقیت در اجرای برنامه‌های پیش‌روی این اداره‌کل از جمله جمع‌آوری و حذف مدارس سنگی و کانکسی،حذف بخاری‌های غیر ایمن و استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس، اجرای طرح صنعتی‌سازی مدارس و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان خواهد بود.

وی با اشاره به گزارش عملکرد این اداره کل در سال ۹۸ گفت: در این سال با مشارکت و همراهی خیرین مدرسه ساز در مجموع ۱۱۸ فضای آموزشی شامل ۶۳۷ کلاس درس با زیربنای حدود ۱۲۰هزار مترمربع احداث و تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان شد.

به گفته میربد برای ساخت این تعداد طرح در مجموع بالغ بر حدود ۱۲۶ میلیارد تومان هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف و اولویت‌های این اداره‌کل در سالی که به جهش تولید نام گرفته تلاشی دوچندان برای رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار استان به لحاظ فضاهای آموزشی است.

میربد تصریح کرد: در سال گذشته تعدادی از  مدارس سنگی و یا کلاس‌های پیش ساخته کانکسی مشتمل بر ۱۱۸ کلاس درس در مناطق دوردست استان از جمله شهرستانهای سمیرم و فریدونشهر جمع‌آوری شد و جای خود را به مدارس و کلاس‌های ایمن و استاندارد داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :