مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای جهش تولید در حوزه گردشگری استان به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
کد خبر: ۸۴۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 25 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری ، بااشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان سال "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: طبق ظرفیت‌هایی که در استان احصاء کرده‌ایم، می‌توانیم در هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهش تولید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌ها و برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، راه جهش تولید در این سه حوزه تکمیل برخی پروژه‌های نیمه کاره است که در سطح استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تعداد پروژه‌های شاخصی که باید تکمیل شوند را ۲۳ پروژه اعلام کرد و گفت: درصد پیشرفت فیزیکی بسیاری از این پروژه‌ها بین ۵۰ تا ۸۰ درصد است که طبق برآورد‌ها برای تکمیل آن‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم.

وی تصریح کرد: لیست این پروژه‌ها و برآورد میزان اعتبار مورد نیاز را براساس دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی تهیه و به وزارتخانه ارسال کردیم تا برای اختصاص اعتبار مورد نیاز به استان کمک کنند.

قادری یادآورشد: برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران و انجام برخی اقدامات زیرساختی نیز به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: تعداد پروژه‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی تهیه کرده‌ایم حدود چهار بسته است که با اجرای این بسته‌ها آماده سازی محوطه‌های تاریخی و رونق گردشگری در این بخش را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه در حوزه صنایع دستی هم احداث بازارچه‌های صنایع دستی در اولویت قرار گرفته، عنوان کرد: در بخش گردشگری هم در حوزه گردشگری سلامت احداث دو بیمارستان، پنج پروژه گردشگری آبی، احداث چند هتل، احداث مسیر‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بوم گردی را در برنامه قرار داده‌ایم.

وی اظهار کرد: درصورتی که بتوانیم این پروژه‌ها را با این میزان اعتبار تکمیل کنیم، آمار گردشگری استان بالا می‌رود و می‌توانیم رونق و جهش تولید در این بخش را داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار