عبدالله خسروی در گفتگو با تابناک:
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی گفت: کشت بهاره از اواخر فروردین آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد .
کد خبر: ۸۴۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 26 April 2020

عبدالله خسروی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت :کشت بهاره شامل آفتابگردان ، خیار، هندوانه ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی میباشد که از اواخر فروردین آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به میزان کشت ومتوسط عملکرد محصولات بهاره در این شهرستان خاطر نشان کرد : نخود دیم بهاره ۲۵ هزار هکتاربا متوسط عملکرد ۳۷۰ کیلوگرم در هکتار،محصولات جالیزی(خیار ، هندوانه ، گوجه ، پیاز و سیب زمینی) ۱۵۰ هکتاربا متوسط عملکرد خیار ۲۲ تن ،هندوانه ۵۵ تن ، گوجه ۲۵ تن ، پیاز ۳۵ تن در هکتار و سیب زمینی ۵۰۰ هکتار با عملکرد ۵۰ تن در هکتار میباشد .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی در ادامه ابراز داشت: آفتابگردان که محصول سنتی شهرستان و برند سنقر میباشد پارسال ۲۸۰۰ هکتار بوده پیش بینی امسال این است که تا بیش از ۳۰۰۰ هکتار با عملکرد متوسط ۲/۳ تن در هکتار پیش برود.

خسروی به مشکلات کشت بی رویه محصول آفتابگردان اشاره کرد و گفت :برای حفظ سطح کشت آفتابگردان و جلوگیری از کاشت بی رویه برنامه هایی در نظر داریم زیرامشکلاتی همچون وجود گل جالیز که سرطان کشت آفتابگران می باشد و به دلیل رعایت نکردن تناوب کشت از سوی کشاورزان به جود می آید.

وی همچنین ضمن اشاره به مشکلات کاشت سیب زمینی افزود: کاشت سیب زمینی با توجه به عملکرد خوب و قیمت مناسب در میان کشاورزان مهاجر رایج شده و در نظر داریم به دلیل مصرف آب فراوان و مشکلاتی که در کاشت این محصول به وجود می آید از کشت بی رویه آن جلوگیری کنیم .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی ضمن اشاره به کشت کلزا به عنوان یک محصول استراتژیک کشور است تصریح کرد: برنامه ریزی ما این است که ۷۰۰ هکتار برای سال ۹۹ کشت شود در شهرستان عملکرد پارسال ۵ تن در هکتار بوده است .

خسروی در پایان گفت:کل اراضی شهرستان سنقر ۱۱۸ هزار هکتارمی باشد که اراضی دیم ۱۰۱ هزار هکتار و اراضی آبی ۱۷ هزار هکتار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار