مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از همه افراد خواست تا با توجه به نیاز بالای استان به خون، رمضان امسال انفاق "خون" داشته باشند.
کد خبر: ۸۴۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 26 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پژمان صالحی فر  با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: به طور معمول هرساله با شیوع ماه مبارک رمضان تعداد مراجعات مراکز خونگیری کاهش می یابد و نیاز است مردم اهتمام ویژه ای نسبت به اهدای خون در این ایام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اهدای خون به لحاظ شرعی روزه را باطل نمی کند و روزه داران می توانند در ماه مبارک رمضان اهدای خون داشته باشند.

وی افزود: همچنین اهدای خون در این ماه برای افرادی که به لحاظ جسمی سالم بوده و بنیه قوی داشته باشند نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

صالحی فرد در خصوص زمان اهدای خون در هنگام روزه داری گفت: عمده روزه داران صبح زود به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و بیشتر آنها مشکلی نداشته اند، اما کسانی که احساس می کنند ضعیف هستند و در هنگام خوندهی با زبان روزه دچار ضعف می‌شوند، بهتر است زمان اهدای خون را به بعد از افطار موکول کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جهت رفاه حال روزه داران در ماه مبارک رمضان علاوه بر شیفت صبح 7.5 صبح تا 14 ظهر، در شیفت بعدازظهر نیز همکاران مرکز انتقال خون از ساعت 16:30 تا 23:30 دقیقه شب آماده پذیرش مراجعه کنندگان هستند.

صالحی فر با اشاره به نیاز بالای استان به خون های اهدایی در ماه مبارک رمضان گفت: امسال شرایط متفاوتی برای ما رقم خورده و به دو علت امسال به خون بیشتری در ماه مبارک رمضان نیاز داریم.

وی به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: این بیماری تا حد زیادی مراجعات به مراکز انتقال خون را کاهش داده و ذخیره های خون استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته درهمین موقع کمتر شده است و نیاز است افراد بیشتری برای اهدای خون و افزایش این ذخیره ها مراجعه داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: از طرفی اعمال جراحی که مدتی به دلیل کرونا به تاخیر انداخته شده بود حالا به تدریج درحال انجام است و این یعنی افزایش مصرف خون و فرآورده های خونی استان و دراین شرایط باید ذخیره خونی بالایی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به این شرایط از همه افراد می خواهیم تا اهدای خون را در ماه مبارک رمضان فراموش نکرده و دراین ماه مبارک انفاق خون داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار