معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، با اشاره به ورود یک توده گرد و غبار به استان گفت: آلودگی شدید، هوای شهر کرمانشاه را در وضعیت بحران قرار داد.
کد خبر: ۸۴۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 26 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس؛آذر ولی‌زاده ، با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، اظهار داشت: از این مقدار تا 390 میکروگرم بر مترمکعب هوا سبب قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.

وی با اعلام اینکه اگر غلظت گرد و غبار بین 390 تا 460 میکروگرم بر مترمکعب هوا باشد، وضعیت اضطرار ایجاد می‌شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از 460 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می‌رسد.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به ورود توده گرد و غبار به جو استان از عصر روز گذشته، ادامه داد: ذرات معلق موجود در هوای شهر کرمانشاه از 764 میکروگرم طی 6 ساعت گذشته هم‌اکنون به 394 میکروگرم برمتر مکعب هوا رسید که به دلیل وجود ریزگردها در وضعیت بحران قرار دارد.

وی با بیان اینکه از صبح امروز روند غلظت گرد و غبار روبه کاهش است، گفت: طی چند ساعت آینده با وزش باد این توده گرد و غبار از جو شهر خارج می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار