مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: واگذاری اراضی منابع ملی در مراتعی که پروانه چرای دام و یا سند طرح مرتع داری دارند، ممنوع است.
کد خبر: ۸۴۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 28 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: بر اساس نامه مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هر گونه تقاضای واگذاری به منظور پرورش دام سبک اعم از پرورشی و داشتی در مراتع ممنوع است.

رحیمی افزود: افراد دارای پروانه چرا و طرح مرتع داری در صورت تقاضا می توانند با تعدیل دام و حذف از مرتع و با ابطال «پروانه چرا» با گذراندن مراحل قانونی نسبت واگذاری اقدام کنند.

رحیمی با بیان اینکه واگذاری مربوط به دام‌های پرورشی و داشتی مبین حضور دام‌های سبک ناشی از این واگذاری‌ها در عرصه‌های مرتعی است، تصریح کرد: واگذاری مرتع جهت پرورش و نگهداری هر نوع دام سبک به سایر متقاضیان نیز ممنوع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه تعادل بین دام و مرتع ضروری است، اضافه کرد: بدیهی است واگذاری صرفا با رعایت دستور العمل‌های ابلاغی بلامانع خوهد بود.

او با بیان اینکه در شهرستان مرودشت بیش از ۱۲۰ هزار هکتار مرتع وجود دارد، ادامه داد: برخی از افراد، با نقض قوانین و دستور العمل‌ها، اقدام به چرای بی رویه دام در مراتع می‌کنند، که این اتفاق موجب تخریب عرصه‌های طبیعی و بر هم زدن تعادل دام و مرتع خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار