استاندار بوشهر:
استاندار بوشهر در پیامی ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت و افزود: خلیج فارس این پهنه آبی پر افتخار نامی ماندگار و سندی درخشان از حاکمیت همیشگی ایران بر این آبراه است.
کد خبر: ۸۴۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 29 April 2020

خلیج فارس نامی ماندگار و سندی درخشان از حاکمیت همیشگی ایران بر این آبراه

در پیام استاندار بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس آمده است:

خلیج فارس این پهنه آبی پر افتخار نامی ماندگار و سندی درخشان از حاکمیت همیشگی ایران بر این آبراهه است که بواسطه اقتدار، ایثار و فداکاری مرزنشینان به ویژه مردمان استان بوشهر در تاریخ به ثبت رسیده و بخشی از هویت تاریخی، فرهنگی و حاکمیتی این دیار محسوب می‌شود.

دهم اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس برای همه ایران به ویژه مردم استان بوشهر، یادآور رشادت، پایمردی، وطن پرستی و جانفشانی دلیر مردان و حماسه سازانی همچون شهید رییس علی دلواری و شهید مهدوی‌ها و همه مرزداران غیوری است که در طول تاریخ از این پهنه آبی پاسداری کرده و دشمنان و متجاوزان را ناامید ساخته‌اند.

همه ما امروز مفتخریم که این خلیجِ سرشار از نعمت و برکت با نام زیبای فارس مزین و مردم ایران از مزایای فراوان تجاری، صیادی، گردشگری و ذخایر نفت و گاز و منافع استراتژیک آن بهره برده و می‌برند.

اینجانب با ادای احترام به مقام شهدا و ایثارگرانی که در طول تاریخ از این پاره وطن دفاع و پاسداری کرده اند، ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را به همه مردم ایران و به‌ویژه مردم شریف استان بوشهر تبریک می‌گویم.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار