کد خبر: ۸۴۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 30 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، عصر امروز با حضور معاون دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار  و دیگر مسوولان آیین تکریم و معارفه سرپرست  شبکه بهداشت و درمان گچساران در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این آیین محمد بانشی با اشاره به اینکه در جریان بیماری کووید ۱۹ استان ما نشان داد که دارای قابلیت بسیار بالای است ، هرچند می بایست به روی داشته های مان سرمایه گذاری کنیم و هیچوقت نگوییم که یک استان عقب افتاده هستیم چرا که از بهترین ها در مبارزه با کرونا ویروس بودیم.

 

وی افزود:همیشه لطف خداوند شامل کسانی می شود که درحال تلاش هستند،اولین استان در بحث غربالگری بودیم که مرحله اول را با 98.2 به سرانجام رساندیم و نیز مرحله دوم را به محض اینکه شروعش اعلام شد استان ما تمام بود و از روز شنبه هم غربالگری مرحله سوم را آغاز خواهیم کرد.

 

بانشی تصریح کرد: در مقابله با شیوع بیماری هم‌ استان خوب کار کرد و اجازه نداد که بیماری خیلی در  سطح استان شیوع پیدا کند و گچساران از شاخص میانگین استانی هم پایین تر است که در این زمینه موفق بوده است.

 

وی تصریح کرد:در بحث فوت از کرونا ویروس تاکنون  ۹نفر فوتی داشتیم که ۸ نفر نیز بیماری زمینه ای داشته اند و نتیجه مراقب، شناسایی و قرنطینه خوب است، اگرچه سیستم سلامت ما در همه رده‌ها خوب کار کرد و در بحث نمونه گیری تا 13 فروردین ۴برابر میانگین کشور انجام گرفته بود با وجود اینکه آزمایشگاه هم نداشتیم.

 

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان ما یکی از استان هایی است که خوب کار کردیم و خوب کنترل کردیم، یکی از شاخص های ما نیز جمعیت یکبار خدمت است که شاید جمعیت 90درصد در سال برای سیستم بهداشتی یک آمال و آرزو بودو  اما شهرستان گچساران  امروز که چهل روز از سال گذشته 95درصد جمعیتش یکبار خدمت را از ما گرفته است که نشانگر این است که سیستم سلامت گچساران خوب کار می کند.

 

به گزارش فارس، در این آیین از زحمات سهراب صیدی تقدیر و آرین غلامیان به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان گچساران معارفه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار