مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تلاش معلمان و دانش‌آموزان برای عقب نماندن از برنامه‌های درسی در روزهای شیوع کرونا گفت که ۹۹.۵ درصد مدارس استان به سامانه شاد متصل هستند.
کد خبر: ۸۴۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 02 May 2020

۹۹.۵ درصد مدارس گلستان به سامانه شاد متصلند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تلاش معلمان و دانش‌آموزان برای عقب نماندن از برنامه‌های درسی در روزهای شیوع کرونا گفت که ۹۹.۵ درصد مدارس استان به سامانه شاد متصل هستند.

احسان گوهری راد روز شنبه در مراسم تجلیل از معلمان برتر گلستان در استانداری که به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان‌ها نیز برگزار شد اظهار داشت: همچنین ۳۷ درصد دانش‌آموزان گلستان از برنامه‌های آموزشی و درسی این سامانه استفاده می‌کنند که با ارسال بسته های آموزشی، فرصت آموزش برابر برای دانش آموزان فاقد این سامانه فراهم می شود.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی با قدرت مساله‌یابی تربیت کند تا در آینده با رسیدن به مسوولیت بتوانند مشکلات را درست تشخیص داده و راه‌حل مناسب آن را پیدا کنند.

هادی حق‌شناس اظهارداشت: هدایت ذهن دانش آموزان در مسیر خلق مساله باید مورد توجه معلمان باشد چرا که قدرت تبیین مسایل به دانش آموزان کمک می‌کند تا مانع تبدیل آنها به بحران و چالش شوند و در نتیجه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: پزشکان و پرستاران سختکوشی که این روزها در عرصه مقابله با کرونا در جامعه می درخشند، محصول تعالیم معلمانی هستند که در گذشته نسل سازی عالمانه را مورد توجه خود قرار داده بودند.

در این ارتباط ویدئو کنفرانسی تعدادی از فرمانداران، مدیران آموزش و پرورش و امامان جمعه از جمله فرماندار گنبدکاووس نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

فرماندار گنبدکاووس گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان پسر شهرستان ۷۵ درصد و دانش آموزان دختر ۶۹ درصد است که فقر اقتصادی و فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد و در برخی موارد مخالفت خانواده‌ها با تحصیل فرزندان‌ در مدارس مختلط، از مهمترین علل وجود این تعداد بازمانده از تحصیل در گنبدکاووس است.

عبدالقدیر کریمی افزود: تلاش می کنیم از ظرفیت خیران و سمن‌ها در کنار اعتبارات دولتی و شورای آموزش و پرورش برای کاهش افراد بازمانده از تحصیل استفاده کنیم.

فرماندار گنبدکاووس افزود: آموزش و پرورش شهرستان با وجود تمام مشکلات مالی در چند سال اخیر توانسته فعالیت‌های خوبی در حوزه آموزش و ساخت و ساز فضای آموزشی با کمک خیران انجام دهد.

در پایان این مراسم از ۳ نفر از معلمان برتر استان با حضور استاندار تقدیر و همین آیین تجلیل در هر شهرستان به صورت جداگانه برگزار شد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار