یکی از نکات مهم جلسه اصلی نوع پوشش خبری آن است که بر عکس حاشیه بوجود آمده در موضوع خبری پیرامون آن یعنی برگزاری در یک هتل مجلل که به سوژه خبری کشوری تبدیل شد در برگزاری خود جلسه ، خبر فقط سر از چند سایت محلی آن هم در کهگیلویه و بویراحمد ، در آورد ! و چندان مورد استقبال رسانه های مطرح قرار نگرفت یا حداقل تاکنون قرار نگرفته است.
کد خبر: ۸۴۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵ 06 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اولین نشست منتخبین زاگرس نشین مجلس یازدهم در حالی برگزار شد که از همان ابتدا با یک حاشیه پر رنگ همراه شد . حاشیه ای که مشخص بود برای برجسته سازی خبری است و این یعنی تا حدود زیادی تایید بانی بودن تاجگردون برای این نشست چرا که تاجگردون از معدود نمایندگان مجلس است که از چنین شگردهای خبری برای مطرح کردن و اهمیت دادن به یک موضوع استفاده می کند!
یکی از نکات مهم جلسه اصلی نوع پوشش خبری آن است که بر عکس حاشیه بوجود آمده در موضوع خبری پیرامون آن یعنی برگزاری در یک هتل مجلل که به سوژه خبری کشوری تبدیل شد در برگزاری خود جلسه ، خبر فقط سر از چند سایت محلی آن هم در کهگیلویه و بویراحمد ، در آورد ! و چندان مورد استقبال رسانه های مطرح قرار نگرفت یا حداقل تاکنون قرار نگرفته است.
نکته مهم دیگر اینکه در این جلسه بیژن زنگنه ،وزیر نفت،عبدالرضا مصری منتخب مردم کرمانشاه ، غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران پشت تریبون اصلی رفته و اقدام به سخنرانی کردند (رسانه های نزدیک به موحد اعلام می کنند وی سخنرانی کرده است . رسانه های حامی روشنفکر هم اعلام می کنند وی نکته نظراتش را بیان کرده است ) و دیگر اعضا اگر سخنرانی کرده اند به عنوان بیان نکته نظرات و در حد چند جمله بوده است و این یعنی تنها کسی که در این بین هدف دار در نشست حاضر شده است ، غلام رضا تاجگردون بوده است.
نکته دیگر اینکه سخنرانان جلسه در رابطه با مشکلات فعلی کشور،اولویت های مجلس یازدهم ،لزوم حل مشکلات مردم و همچنین همدلی منتخبین زاگرس نشین در مجلس یازدهم در مسائل مختلف مسائلی را مطرح کردند.
گفته شده است ، قرار است جلسه بعدی منتخبین بدون حضور مسئولان دولتی و فقط با حضور منتخبین برگزار شود و این یعنی تلاش بانیان برای اهمیت دادن به این فراکسیون برای بالابردن وزن آن در تصمیمات چهار ساله مجلس یازدهم و تامین و برآورده کردن اهداف بانیان جلسه!
اما یکی دیگر از نکات مهم این جلسه تعداد منتخبین زاگرس نشین حاضر در آن است. برخی رسانه ها آن را 50 نفر اعلام کرده اند که به نظر می رسد عدد قابلی نیست چرا که در برخی جلسات قبلی زاگرس نشینان عدد اعلام این فراکسیون حداقل 80 را نشان می داد که می توانست با اضافه شدن برخی استان های دیگر که متاثر از جغرافیای زاگرس هستند تا حدود 100 نفر هم برسند که در آنصورت وزنه بسیار سنگینی برای تاثیرگذاری بر تصمیمات یا فرصتی برای لابیگری ها معمول مجلس می بود.
نکته مهم دیگر که مربوط به هدف از تشکیل آن بر می گردد این است که برخی بر این عقیده اند که تاجگردون به عنوان بانی اصلی برگزاری آن چه اهدافی را دنبال می کرده است. معمول ترین و عینی ترین دلیل اولیه آن بی شک زنده نگه داشتن این فراکسیون برای مجلس یازدهم همانند مجالس قبلی است. اما برخی دلایل سیاسی مختص بانی اصلی آن را هم ضمیمه دلایل آن می کنند . برخی آن را برای تایید اعتبار نامه و چنین موضوعاتی از طرف تاجگردون عنوان می کنند . برخی اما موضوع را کمی پیچده تر و فنی تر تحلیل می کنند!
کسانی که کمی سیاسی تر به تحلیل موضوع می پردازند بر این اعتقاد هستند که غلام رضا تاجگردون مانند گذشته نمی تواند خود را در مجلس جناحی محض مطرح نکند چرا که در دولت دوم روحانی انچنان آش حمایتش از اصلاح طلبان و روحانی شور شد که به یک سیبل برای برخورد اصولگرایان تبدیل شده است و اکنون با باخت بد اصلاح طلبان در مجلس یازدهم به فکر قدرتمند کردن موضوع جغرافیا در مقابل مسائل سیاسی مجلس افتاده است .
تاجگردون خود را یک متخصص بودجه می داند که البته وی واقعا در میان نمایندگان مجلس در این زمینه جز چند نفری است که تخصص بودجه ای دارد . در مجلس دهم به دو پشتوانه 1 اصلاح طلبان حاضر در مجلس از جمله فراکسیون امید 2 حضور دولت اصلاح طلبان در قوه اجرایی ، وی توانست به نحو احسن همه کاره بودجه کشور شود و به قول معروف بهاری برای خود و استان بالاخص حوزه انتخابیه ، ایجاد کند ! اما اکنون در پیش روی خود مجلسی را می بیند که اولا نه رفیق شفیقش یعنی لاریجانی رئیس آن است ! ثانیا ، خبری از فراکسیون امید و بده بستان های هیئت رئیسه همراه با خود نیست و ثالثا فردی گردن کلفت تر از خود در موضوع بودجه(تجربی) اما در جبهه سیاسی مخالف یعنی حاج بابایی را می بیند که از روز اول مجلس دهم تا هم اکنون از هر ثانیه فرصت ها برای حمله به دولت و دوستان تاجگردون در مجلس استفاده کرد و در مجموع تاجگردون روزهایی را پیش رو می بیند که باید به روزهای قبل بنگرد و بگوید " بهاری بود و بگذشت"!
تاجگردون بسیار امیدوار است که از تخصص خود در دو حوزه بودجه و رسانه ( تاجگردون به تنهایی خود یک رسانه کامل است) نهایت استفاده را ببرد و موضوع جغرافیا را به جای سیاست در مجلس بنشاند هر چند که بسیار سخت و بعید به نظر می رسد. البته نکته امید تاجگردون وجود دولت تا سال 1400 است که این امید را دارد ، بتواند از طریقی لابیگری کرده و حداقل هایی از بهار خود در مجلس دهم را زنده نگه دارد .
 لازم به توضیح است در نشست های اولیه و پس از تشکیل این فراکسیون گفته شده است نام آن "توازن" است و شامل نمایندگان استان‌های ‌آذربایجان‌غربی، ایلام، همدان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، خوزستان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، هرمزگان و بوشهر می شود که البته به نظر می رسد برخی از این استان ها در این جلسه آخر حضور نداشته اند و یا برخی از نمایندگان آن استان ها نبوده اند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار محروم هست.بودجه و اعتبار کافی و وافی به آن اختصاص نمی یابد.امارخودکشی جوانان به دلیل فقر و فلاکت بسیار بالا هست.سوتغذیه در روستاهای میمند زیلایی اما سادات محمود لوداب مارگون پاتاوه زیاد هست.خدمات اجتماعی وجود ندارد.حمایت اجتماعی نیست.امکانات امدادی و حمایتی و بهداشتی و درمانی و پزشکی کم هست و یا اصلا در بخشهر ها و روستا های محروم وجود ندارد.راه و جاده درست و حسابی وجود ندارد.برق دنا و بویراحمد سفلی بسیار افت ولتاژدارد و سبب خرابی و نوسان و سوختگی وسایل مردم شده است.در روستاهای مسیر یاسوج به اصفهان مدارس خوب راه خوب خط کشی عابر پیاده پل هوایی وجود ندارد.امکانات اینترنتی و مخابراتی در مناطق و نواحی محروم وجود ندارد.فقر مطلق وجوددارد.توزیع عادلانه وجود ندارد.شهرستان دنا مورد تبعیض و بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است.یک سرویس بهداشتی عمومی در پاتاوه وجود ندارد.زیباسازی شهر وجود ندارد.امکانات اصلا وجود ندارد.در این بخش باتوجهبه جمعیت زیاد،مدرسه و دبیرستان و هنرستان و مرکز فنی و حرفهمه ای و کتابخانه و سالنهای ورزشی و سالن های فرهنگی هنری وجود ندارد.اداره بهزیستی و اورژانس اجتماعی در پاتاوه وجود ندارد.شهر جلوه بصری و زیبایی ندارد‌.امکانات شهرداری صفر هست.بسیار محروم و عقب نگاه داشته شده است.آب آشامیدنی در بخش های پاتاوه و روستا های مجاور آن کیفیت بهداشتی لازم را ندارد.و سبب انواع امراض و بیماری شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار