کد خبر: ۸۴۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 09 May 2020
تابناک/«سوئَه چالَه» بهشتی در بالای ابرها و از ییلاقات شهرستان ماسال است که جذابیت اصلی آن قرار گرفتن میان مه، ابر و نم‌نم باران است.
 

 

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری؛ «سوئَه چالَه» بهشتی ییلاقی شهرستان ماسال است که تجربه‌ای بی‌نظیر را از تلفیق آسمان و زمین برایمان به ارمغان دارد.

 

«سوئَه چالَه» با زیبایی بی‌نظیر و چشم‌نوازی که دارد باعث شده در طول سال مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران و مسافران باشد و مردمان خون‌گرم ماسال هم در طول هفته یکی دو بار به این منطقه بکر و دوست‌داشتنی سفر می‌کنند.

 

بهشتی بالای ابرها که جذابیت اصلی آن قرار گرفتن میان مه، ابر و نم‌نم باران است و کمتر افرادی پیدا می‌شوند که به این منطقه بکر سفر کنند و سلفی و عکس یادگاری نگیرند.

 

«سوئَه‌چاله» که بعد از اولسبلنگاه واقع شده، جایگاه ویژه و محبوبی در میان ییلاق‌های اطراف ماسال دارد و مردمانی که در این منطقه ویلا دارند در تابستان از شهر به آنجا کوچ می‌کنند تا از هوای خنک و نسیم دلبرانه آن بهره‌مند شوند. به جرأت می‌توان گفت بهشت گیلان مقصد شماره یک گردشگری بهار و تابستانی کوله‌‌گردها، طبیعت‌گردها و عاشقان سلفی‌های رویایی در اینستاگرام است.

 

 

«سوئَه‌چاله» فاقد امکانات شهری است و کلبه‌های چوبی آن با بخاری نفتی و هیزمی کار می‌کنند، آنتن‌دهی گوشی همراه صفر است و هیچگونه سوپرمارکتی ندارد و هرچه هست و نیست فقط منطقه بکر و دست نخورده‌ای است که به سیب بکر بودنش موجب جذب افراد زیادی شده است.

 

«سوئَه‌چاله» ییلاقی تماشایی در ارتفاعات ماسال، بهشتی که تماشای ابرها بر بلندای آن ارمغان طبیعت است و به همین دلیل این منطقه برای همنشینی‌اش با ابرها معروف شده است. در اینجا که هستید ابرها شما را در آغوش می‌گیرند و به میزبانی‌تان می‌آیند و یادآور مازیچال و فیلبند می‌شود، یک شب ماندن و به صبح رساندن در این منطقه آرزوی هر فردی است که فقط یک بار به آنجا سفر کرده است.

 

«سوئَه‌چاله» بیدار شدن با صدای پرندگان، درست کردن چای و املت با هیزم و خوردن ماست و شیر و پنیر محلی، آن هم در یک کلبه چوبی با چشم‌انداز ابدی واقعی رویایی، لوکیشنی عالی برای عکاسان طبیعت را به همراه دارد.

 

«سوئَه‌چاله» را اگر با هشتک در اینستاگرام پیدا کنید، روایت طبیعت گردهای ایرانی از این منطقه بی‌نظیر را از طریق لنز دوربین آنها، تماشا خواهید کرد.

 

 

* سکوت در «سوئَه‌چاله» همراه با صداهای طبیعت واقعا جذاب و دل‌فریب است

«زهرا رضایی» با بیان اینکه برای نخستین بار است که به این منطقه سفر می‌کند اظهار کرد: هرچقدر از زیبایی این منطقه بگویم نمی‌توانم آنچه را که هست بیان کنم.

 

این مسافر تهرانی با اشاره به اینکه مدتها دنبال چنین جای بکری بودم تا در آرامش مطلق باشم و بعد از ۴۰ سال پیدا کردم افزود: سکوت این منطقه همراه با صداهای طبیعت واقعا جذاب و دل‌فریب است.

 

وی گفت: در اینجا بهشت را درک کردم. اینکه در این منطقه به دور از زندگی مادی اعم از گوشی، سوپرمارکت و خیلی چیزهای دیگر هستم یعنی اوج لذت.

 

رضایی تصریح کرد: حاضر نیستم یک دقیقه در «سوئَه‌چاله» بودن را با یک عمر در شهر پر دود و دم تهران عوض کنم.

 

 

*ابرها، سفیدی یک دست، به ما حس متفاوتی هدیه داد

«حمید نجاتی» با بیان اینکه آرامشی که اینجا وجود دارد را در هیچ کجای دیگر نمی‌توان تجربه کرد خاطرنشان کرد: در مکانی مرتفع، میان طبیعتی بکر در حال قدم زدن حتی در تصور شهرنشینان هم نمی‌گنجد.

 

این مسافر تهرانی با بیان اینکه تنها صدایی که در اینجا شنیده می‌شود صدای پرندگان و شاید نسیمی است که در میان کوه می‌پیچد اظهار کرد: تنها مناظری که در اینجا دیده می‌شود درختان، کوه‌ها و طبیعت زیبای آن است.

 

وی با بیان اینکه در اینجا می‌توان کمی از روزمرگی‌ها و زندگی ماشینی رها شد و به دامن طبیعت پناه آورد افزود: چیزی که ما را حیرت‌زده کرد این بود که بر فراز ابرها قرار داشتیم و این سفیدی یک دست، به ما حس متفاوتی هدیه داد.

 

گفتنی است، چنین مناظر بکر و بی‌نظیر در استان گیلان، فرصت گردشگری و طبیعت‌گردی ارزان را در اختیار مسافران گیلان قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار