کد خبر: ۸۵۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 16 May 2020
تابناک/سرمربی تیم ملی پاراقایقرانی گفت: با توجه به اینکه در برخی از کلاس‌ها هنوز سهمیه نگرفتیم، تعویق پارالمپیک به نفع ورزشکاران ما شد.
مهدوی نیا: تعویق پارالمپیک به نفع ما شد/ مسابقات گزینشی در سال 1400 برگزار می شود

مسعود مهدوی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص کنترل تمرینات ملی‌پوشان در این روزها، اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، تمرین 7 ملی پوش متوقف نشده و اسلام جاهدی در هرمزگان، مسعود قیصری در تهران، نادر عیوضی در گیلان،  امین آغنده در کرج، شهلا بهروزی‌راد در کرمانشاه، رویا سلطانی در زنجان و سارا عبدالمالکی در تهران، تمرینات بدنسازی و تعادلی، هوازی، دوچرخه ثابت و تمرین با دستگاه  شبیه ساز پاروزنی ارگومتر خود را در محل سکونت شان انجام می دهند و تمرینات آنها تحت کنترل کادر فنی تیم ملی است.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال فراهم نمودن شرایط و امکانات اردویی هستیم و هر زمان که ستاد مبارزه با کرونا و وزارت ورزش و جوانان مجوز برگزاری تمرینات را بدهند، با رعایت نکات بهداشتی و به صورت قرنطینه اردوها را آغاز خواهیم کرد.

مهدوی نیا در خصوص جدا شدن رشته پاراقایقرانی از فدراسیون جانبازان و معلولین، گفت: از ابتدا، فعالیت‌های قایقرانی جانبازان و معلولین زیر نظر فدراسیون قایقرانی بود، چون فضای آبی برای این رشته فقط در این فدراسیون وجود داشت. همچنین مسابقات بین المللی برای دو گروه ورزشکاران سالم و معلول همزمان برگزار می شود. فدراسیون قایقرانی نیز در تمام دسته ها پاراقایقرانی شامل پاراکانو و پاراکایاک ورزشکاران را پوشش می دهد.

 

وی افزود: البته کمیته ملی پارالمپیک، ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند و همچنین برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند را تحت حمایت قرار می دهد و در حال حاضر امکانات لازم را در اختیار ملی پوشانی که در خانه تمرین می کنند می‌گذارد.

سرمربی تیم ملی پاراقایقرانی در خصوص سهمیه کسب شده برای شرکت در پارالمپیک توکیو، تاکید کرد: قایقرانی معلولان در پارالمپیک 9 کلاس دارد که تنها یک سهمیه را توسط شهلا بهروزی‌راد در کلاس KL3 بانوان گرفته‌ایم. برای به دست آوردن مابقی سهمیه‌ها باید در مسابقات انتخابی در یکی از کشورهای دانمارک یا مجارستان حضور پیدا کنیم و طبق برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی، قرار است سال آینده (اردیبهشت سال 1400) برگزار شود.

وی در خصوص تعویق زمان برگزاری رقابتهای انتخابی جهت کسب سهمیه پارالمپیک توکیو، اضافه کرد: در کلاس‌هایی که هنوز سهمیه نگرفتیم، این شرایط به نفع ورزشکاران ما شد و این فرصت را دارند تا با تمرین به آماده سازی بهتر برای شرکت در پارالمپیک توکیو آماده شوند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار