رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ایجاد ثروت را از اصلی ترین شاخص های ارزیابی عملکرد دولت ها عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 30 August 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حامد عاملی روز یکشنبه در جلسه انتخابات هیات رییسه خانه معدن استان اردبیل گفت: فروختن ثروت میلیون ها ساله کشور و تبدیل آن به سایر مواد مورد نیاز هنر نیست و امروز همگان به این نتیجه رسیده اند که ثروت سازی مهمترین وظیفه دولت ها در راه توسعه می باشد.
وی افزود: در این راستا نیز دولت تدبیر و امید ساماندهی امور اقتصادی و ایجاد رشد در این حوزه را در راس برنامه های خود قرار داده و از این رو تمام فعالیت ها و پروژه ها باید نقش خود را در آفریند خلق ثروت ایفا کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: این گفتمان باید در جامعه توسعه یابد چرا که طی 15 سال آینده شاهد تغییر قطب قدرت اقتصادی جهان خواهیم بود و بسیاری از مراکز مطالعاتی پیش بینی می کنند چین تا سال 2030 قدرت اول شود.
او اضافه کرد: با توجه به این شرایط فرصت زیادی برای اصلاح وضعیت نداریم و غیرقابل قبول است که کشوری مانند عربستان به عنوان اقتصادی نوظهور مطرح شود اما کشور ما همچنان در رده کشورهای در حال توسعه بماند.
عاملی عنوان کرد: با توجه به موج بیکاری در کشور و از جمله استان اردبیل تنها راهکار موجود حرکت به سمت ایجاد رشد اقتصادی است وگرنه در آینده بحران های اقتصادی و اجتماعی بزرگتری در پیش خواهد بود.
وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم قطار توسعه شتاب بیشتری بگیرد که یکی از راه های آن واگذاری امور به بخش خصوصی است چرا که خلق ثروت جز با حضور و فعالیت بخش های غیردولتی میسر نمی شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای نظام اداری زمان و فرصت مهم نیست و در مقابل به آیین نامه ها و بخشنامه ها توجه دارد و از این رو اگر بتوانیم امور اقتصادی را از سیستم اداری به بخش خصوصی انتقال دهیم، توسعه با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
او با اشاره به تاسیس خانه معدن استان اردبیل بیان کرد: باید بخشی از تصمیم گیری ها به این مجموعه واگذار و یا شورایی با رای تاثیرگذار آنها تشکیل شود وگرنه تشکلی نمادین نمی تواند زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی داخلی و در نهایت سرمایه گذاری خارجی فراهم کند.
عاملی گفت: با توجه به برخی قوانین مبهم و دستورالعمل های متضاد تصمیم گیری در حوزه معدن دشوار است و از این رو کمیته ای در استا اردبیل تشکیل شده تا براساس قوانین موجود، فرآیند تصمیم گیری در تسریع شده و باعث رکود فعالیت حوزه معدن نشویم.
وی همچنین اظهار کرد: سهم بخش معدن از اقتصاد کشور 0.8 درصد و این میزان در استان اردبیل 0.2 درصد است که امیدواریم با نتیجه رسیدن مطالعات در سه پهنه معدنی مهم منطقه، شاهد تحولات مثبتی باشیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عنوان کرد: برای تغییر این شرایط آن هم در حالی که گردشگری، محیط زیست، منابع طبیعی، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی در یک تصمیم گیری دخیل هستند، امیدواریم تشکیل خانه معدن و حضور متشکل و منسجم بخش خصوصی منجر به دفاع، حمایت و پیگیری موثر امور در جهت توسعه استان به خصوص در حوزه معدنی شود.
در این جلسه که با حضور مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت و معاون امور استان های خانه معدن ایران برگزار شد، هفت نفر اعضای هیات رییسه و بازرس خانه معدن استان اردبیل مشخض شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار