برای مقابله با قاچاقچیان چوب و حفاظت از جنگل‌های زاگرس به یگان حفاظت منابع طبیعی تفویض اختیار کامل شده است .
کد خبر: ۸۵۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ 07 June 2020

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی این شهرستان گفت: با این تفویض اختیار یگان حفاظت منابع طبیعی با متخلفان و قاچاقچیان چوب‌های جنگلی به خصوص چوب بلوط در هر نقطه از استان برخورد می کنند.

محمد حسین شاملی افزود: در چند ماه گذشته دراستان اصفهان ۵۰۰ تن چوب بلوط و ۱۰۰ تن زغال بلوط از متخلفان در انبار‌ها و کوره‌های زغال سازی کشف و ضبط شده است.

وی به منطقه حفاظت شده دنا اشاره کرد و افزود: ۴۰ هزار هکتار از منطقه حفاظت شده دنا در استان اصفهان واقع شده است که اداره محیط زیست برای جلوگیری از ورود دام به نقاط حفاظت شده باید طبق توافقی که در سال‌های گذشته انجام شد حق و حقوق دامدار را پرداخت تا منابع طبیعی پروانه چرای دام را باطل کند.

فرماندار سمیرم نیز گفت: برای جلوگیری از هدر رفت منابع آب درشهرستان بیش از ۱۰ طرح آبخیزداری با افزون بر هشت میلیارد تومان هزینه در نقاط مختلف شهرستان سمیرم اجرا شده است.

محمد رضا عسگریان همچنین افزود:صدور مجوز معدن در زمینه‌های مختلف چهره بکر و طبیعی شهرستان را بر هم خواهد زد و باعث تخریب کوه و مرتع خواهد شد که باید نسبت به صدور مجوز معدن در شهرستان تجدید نظر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :