این روزها خرید مصولات ارگانیک طرفداران زیادی پیدا کرده و همین امر احتمال سوء استفاده برخی را فراهم کرده است. آنطور که مسئولین مربوطه می‌گویند محصولات ارگانیگ باید ویژگیهایی داشته باشد و نمی توان به راحتی به هر محصولی ارگانیک گفت.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 09 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرشاد زندیان نایب رئیس انجمن ارگانیک استان کرمانشاه با بیان اینکه محصولات ارگانیک با برند و لگوی سالم و ارگانیک عرضه می‌شوند، گفت: افراد نمی‌توانند بدون اخذ لگو و مجوز و بازرسی فرآیند تولید، ادعای تولید محصول سالم و ارگانیک را داشته باشند.

زندیان با بیان اینکه محصولات ارگانیک کد رهگیری داشته و دارای نشان ارگانیک هستند، گفت: عرضه فله‌ای محصولات تحت عنوان محصول سالم و ارگانیک به هیچ عنوان مورد تایید نیست و محصول سالم و ارگانیک حتما باید گواهی بازرسی و برچسب سالم و ارگانیک را از مراجع ذیصلاح کسب کرده باشد.

نایب رئیس انجمن ارگانیک استان کرمانشاه افزود: وقتی یک محصول گواهی ارگانیک دریافت کند، زیر نظر مراجع ذیصلاح که لگوی سالم وارگانیک را برای آن صادر کرده خواهد بود و به صورت مستمر تحت نظارت وبازرسی قرار دارد.

وی تاکید کرد: محصولات ارگانیک تولیدشان زیر نظر شرکت‌های بازرسی‌ مجوزدار بوده و صرفا ادعای تولیدکننده مبنی بر عدم مصرف سم و کود در تولید آن محصول قابل استناد نیست.

وی با بیان اینکه محصولات ارگانیک به یک دوره گذار سه تا پنج ساله برای دریافت مجوز نیاز دارند، اظهار کرد: محصولات ارگانیک، محصولاتی هستند که باقیمانده سموم دفع آفات کشاورزی و آفت‌کش‌ها در آن‌ها وجود نداشته باشد و برای رسیدن به این مرحله باید سال‌ها از مصرف اینگونه مواد در خاک زراعی جلوگیری شود.

نایب رییس انجمن ارگانیک استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت غیرمجاز برخی از فروشگاه‌ها در حوزه عرضه محصولات ارگانیک، به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات فروشگاه‌های غیرمجازعرضه محصولات ارگانیک را نخورند و فقط محصولات برچسب دار را بخرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار