حالا بیش از ۴۰ سال از عمر میدان بار قدیمی کرمانشاه می‌گذرد، میدان بار کوچک و فرسوده‌ای در دل شهر که کلی مشکل برای مردم و بازاریان ایجاد کرده.
کد خبر: ۸۶۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 14 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مساحت کم این میدان بار خیلی از بارفروشان را ذله کرده و ترافیک ماشین‌های سنگین در خیابان‌های تنگ و باریک اطراف آن، مردم منطقه را به ستوه آورده.

با توجه به مشکلات زیادی که این میدان بار کوچک واقع در دل شهر ایجاد کرده، انتقال آن از سالها پیش در دستور کار شهرداری کرمانشاه قرار گرفت، موضوعی که تنها در حد حرف مانده و حالا بعد از گذشت چندین سال هنوز هم خبری نیست و میدان بار کوچک کرمانشاه همچنان با مشکلات بزرگش در دل شهر پابرجاست.

فرهاد فرهودی رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، عامل اصلی عدم انتقال میدان بار کرمانشاه را نبود سرمایه گذار بخش خصوصی عنوان کرد وافزود: سالهاست بحث انتقال این میدان بار مطرح است، اما تاکنون سرمایه گذار بخش خصوصی پای کار نیامده است.

وی به قدمت بالای میدان بار شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این میدان بار پیش از انقلاب احداث شده و در حال حاضر فرسوده و قدیمی است و این امر مشکلاتی را برای صنوف آن ایجاد کرده است.

وی افزود: از طرفی مساحت این میدان بار نیز کم و حدود پنج هکتار است و همین امر هم مشکلاتی را برای صنوف مستقر در آن ایجاد کرده است.

فرهودی به تردد خودروهای سنگین به این مرکز هم اشاره کرد و افزود: با توجه به استقرار میدان بار در مرکز شهر، تردد خودروهای سنگین در خیابان های اطراف آن که عمدتا عرض چندانی هم ندارند مشکلاتی را به وجود آورده و این امر ضرورت انتقال این مرکز را دوچندان کرده است.

وی افزود: شهرداری کرمانشاه از حضور بخش خصوصی در این پروژه استقبال می کند و آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران است، اما تاکنون سرمایه گذاری پای کار نیامده است.

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمانشاه در خصوص شرایط احداث میدان بار جدید هم گفت: تجربه کلانشهرهای دیگر نشان می‌دهد که وسعت میدان بار جدید نباید کمتر از 40 هکتار باشد، از طرفی میدان بار جدید نباید چسبیده به شهر باشد، چرا که شهر وسعت پیدا کرده و در سالهای نچندان دور دوباره میدان بار در دل شهر قرار می گیرد.

وی افزود: در همین راستا زمین میدان بار جدید باید فاصله مناسبی از شهر داشته و از طرفی راه دسترسی به آن آسان باشد.

فرهودی تصریح کرد: شهرداری کرمانشاه از هر سرمایه گذاری که زمینی با چنین ویژگی های داشته و آماده همکاری در این پروژه باشد، استقبال می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار