معاون وزیر کشوردر قزوین ؛
همه واحد‌های تولیدی که از سوی شبکه بانکی تملک شده است باید به چرخه تولید و فعالیت بازگردد.
کد خبر: ۸۶۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 15 June 2020
 

 بازگشت واحد‌های تولیدی تملک شده به چرخه تولید

 

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در حاشیه بازدید از یک شرکت خودروسازی در شهر صنعتی البرز قزوین به خبرنگاران گفت: یکی از دستور کار‌های جدی وزارت کشور که به همه استانداران و فرمانداران ابلاغ شده،  موضوع آزادسازی و احیای واحد‌های تملک شده است.
بابک دین پرست افزود : با توجه به چهار دستور ویژه رییس جمهوری در این زمینه و با همکاری بانک مرکزی، پیگیری می‌کنیم که همه واحد‌های تولیدی تملک شده توسط شبکه بانکی به چرخه تولید بازگردند.
وی گفت : با توجه به دستور شخص رییس جمهوری و اعلام آمادگی آیت الله رییسی ، رییس قوه قضاییه در این خصوص، بازگرداندن واحد‌های تملک شده به چرخه تولید را از استان قزوین آغاز خواهیم کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود : در این راستا به بانک‌هایی که واحد‌های تولیدی را تملک کرده‌اند یک فرجه زمانی داده می‌شود تا واحد‌های تولیدی را به چرخه تولید بازگردانند وگرنه طبق دستور رییس قوه قضاییه لیست بانک‌ها برای اقدامات بعدی به بانک مرکزی معرفی می‌شود.
دین پرست با اشاره به تعیین برنامه زمانبندی برای آزادسازی واحد‌های تملک شده، گفت: البته باید به بانک‌ها هم کمک کرد، چون آن‌ها وظیفه دارند از پول سپرده گذاران خود صیانت کنند و باید مراقب بانک‌ها نیز باشیم.
وی افزود: واحد‌های تولیدی تملک شده اگر به چرخه تولید بازگردند، حتما به نفع بانک‌ها هم هست، چون موجب تسریع در تحقق مطالبات آن‌ها خواهد شد.
دین پرست با اشاره به نامگذاری سال جاری به جهش تولید و راهکار‌های تحقق شعار سال، گفت: وزارت کشور طبق مصوبات قانونی مسئولیت  پیگیری اجرای سیاست‌های عمومی دولت را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و مشخصا اقتصادی برعهده دارد و در راستای تحقق شعار سال هم اولویت‌های ۳۰ گانه‌ای را تعیین کرده است.
وی افزود : این اولویت‌ها اردیبهشت ماه سال جاری از سوی وزیر کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده  و شاخص‌های مختلفی برای سنجش میزان تحقق این اولویت‌ها در استان‌ها تعیین شده  است.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد که حدود ۵۵ واحد آن از سوی شبکه بانکی تملک شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار