معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نگاه جامعه به مهارت ضرورت ملی است و باید آن را احیا کرد.
کد خبر: ۸۶۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ 15 June 2020

علی اوسط هاشمی در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: به جهش تغییر نگاه به ارزش مهارت نیازمندیم و این جهش توسط خود ما باید به یک جریان تبدیل شود.
وی ادامه داد: پیش از این از یک سو مطالبه‌گری ما ضعیف بوده است و از سوی دیگر نقش آفرینی ما به گونه‌ای نبوده که جایگاه مهارت را در نزد تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان کلیدی نمایان شود.
رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: اگر به تاسیس مجلس دانشجویان اقدام شد به واسطه آن بود که از ظرفیت خرد جمعی و ابتکار برای برون رفت از مشکلات پیش‌رو در حوزه اشتغال، مهارت افزایی و و افزایش تولید بهره‌گرفته شود.
وی اضافه کرد: از یک سو دانشگاه‌های آزاد را توسعه و از سوی دیگر از ظرفیت نرم افزاری سازمان فنی و حرفه‌ای برای سازمان اعتبارسازی کنید.
اوسط هاشمی با بیان اینکه اولین و مهمترین اصل ارزش مهارت است، تاکید کرد: "مهارت" در ۶ برنامه توسعه نتوانسته‌ است، جایگاهی در خور شان داشته باشد و اگر نگرش نسبت به ارزش و جایگاه مهارت ارتقا پیدا کند، وزن سازمانی ما به همان اندازه ارتقا پیدا می‌کند.
وی تاکید کرد: مهارت در تمامی بخش‌ها جز ضرورت‌های پیشرفت است که در سایه آن امنیت جانی و صیانت مالی حاصل می‌شود و در سایه مهارت این که می‌توان صرفه‌جویی و بهره‌وری در بخش‌های مختلف را ارتقا داد.
رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: انقلاب صنعتی چهارم سریع، وسیع و تاثیرگذار است و لذا همانطور که رهبر معظم انقلاب جهش تولید را مطرح کردند ما باید به دنبال "جهش مهارت" در جامعه باشیم به گونه‌ای که مهارت را در رشته‌های مختلف به جایی برسانیم که هر بخشی برای خود برند (نشان) سازی کند.
وی تاکید کرد: مهارت می‌تواند جوان را از بن بست و انسداد خارج کند.
 اوسط هاشمی با اشاره به جایگاه اصفهان در تولید آثار مهارت محور، گفت: پیشینه این استان نشان می‌دهد، اصفهان همواره استانی خلاق و مبتکر  بوده و بهترین‌ها را خلق کرده است.
وی ادامه داد: زینت بازار، میدان‌ها، مساجد و پل‌های این استان از مهارت است و امروز هم از این استان انتظار است که در هر بخش حرف برای گفتن داشته و پرچمدار مهارت باشد به گونه‌ای که نشان دهد میراث‌دار پیشینیان خود هستید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار