کد خبر: ۸۶۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 16 June 2020

گسترش و توسعه سمن‌ها مطابق با قوانین و ضوابط باشد

تابناک/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به وجود اعتقاد جمعی و اراده‌ای جدی در خصوص فعالیت سازمان‌های مردم نهاد گفت: در عین حال باید گسترش و توسعه سمن‌ها، مطابق با قوانین و ضوابط باشد.

محمود قاسم‌نژاد عصر امروز در اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان با تصریح اینکه برای اداره کشور نیازمند اتخاذ رویکردی اجتماعی هستیم، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی، یکی از راهکارهای اساسی برای مدیریت بهتر امور است.

وی سازمان‌های مردم نهاد را تشکل‌هایی عنوان کرد که هدف اصلی از فعالیت آنها برداشتن باری از دوش حاکمیت و دولت در جهت خدمت به مردم است و ادامه داد: لازم است به توسعه کمی و کیفی سمن‌ها کمک کنیم.

وی مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در موضوعات مرتبط با توسعه گیلان از جمله مسائل کشاورزی را برای آبادانی استان موثر و ضروری خواند و گفت: سمن‌ها می‌توانند از سازمان‌های دولتی کمک‌هایی دریافت کنند اما باید تمرکز آنها در این خصوص، بر ثمره تلاش‌های خودشان باشد.

معاون استاندار گیلان افزود: امروز هم اراده‌ای جدی نزد مسئولان ارشد کشور و هم اعتقاد جمعی در خصوص فعالیت سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد و البته باید سخت‌گیری‌های لازم در ارتباط با گسترش و توسعه سمن‌ها مطابق با ضوابط، قوانین و چارچوب‌ها به عمل آید.

قاسم‌نژاد شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان را دارای نقش هدایت گری در توسعه و نیز تنوع بخشی فعالیت های سازمان‌های مردم نهاد خواند و یادآور شد: باید نظارت بر فعالیت سمن‌ها و هدایت آنها به فعالیت‌هایی در چارچوب قانون و مجوزهای صادره، به طور مستمر انجام شود.

معاون استاندار گیلان به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز تأکید کرد کمیته‌ای متشکل از سازمان‌های مرتبط به شکلی نظام مند، اقدامات و فعالیت‌های سمن‌ها را رصد و پایش کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار