کد خبر: ۸۶۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 18 June 2020

جنجال در پی بازداشت پرستار معترض در حاشیه تظاهرات کادر درمانی در پاریس+ فلیم

از روز سه‌شنبه دستکم ۱۸ هزار تن از مردم فرانسه در حمایت از اعضای کادر درمان و پزشکی این کشور با تجمع در پاریس به شرایط نامساعد کاری و دستمزدهای پایین پرسنل درمان و بهداشت این کشور اروپایی اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از منابع پلیس فرانسه شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گسترده، خواستار افزایش دستمزد کادر پزشکی و درمان فرانسه و همچنین توقف سیاست تعطیلی مراکز پزشکی و کاهش تعداد تخت‌های بیمارستان‌های فرانسه شدند.

براساس گزارش منابع رسانه‌ای فرانسه، اعتراضات این کشور که از ۱۴ ماه پیش و قبل از همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شده بود با شیوع این بیماری مطالبات تازه‌ای وارد کارزار آن‌ها کرد.

روز سه‌شنبه پس از آماده سازی تظاهرات در پاریس که کادر درمان این کشور در اعتراض به وضعیت حقوق و مزایا و شرایط کاری خود در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای این کشور از جمله پاریس، بوردو، گرونوبل، متز و مون‌پلیه به پا کرده‌اند یک پرستار به دلیل توهین و پرتاب شی به سمت پلیس بازداشت شد.

تظاهراتی همان شب در مقابل ایستگاه پلیسی که این پرستار بازداشت شده بود برگزار شد که تظاهرکنندگان خواستار آزادی وی بودند.

فیلم دستگیری این زن پرستار که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد با واکنش و اعتراض شدید کاربران مواجه شده است و برخی مدعی هستند که این اتفاق آن را به یک جنجال برخاسته از این تظاهرات تبدیل خواهد کرد.

در ویدیوی منتشر شده نشان داده می‌شود که این پرستار زن که با لباس سفید توسط پلیس دستگیر و زخمی شده است، با فریادهایی که ماموران پلیس به آن توجه نمی‌کنند، داروی خود که مخصوص بیماران مبتلا به آسم است را درخواست می‌کند.

یک منبع پلیس روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: "پلیسی که توسط اشیای پرتاب شده به طرف او آسیب دیده، شکایت خواهد کرد".

در پایان این تظاهرات، پلیس از دستگیری ۳۲ نفر خبر داده و گفته است که در دادگاهی به شکایت پلیس مجروح شده در این اعترضات رسیدگی خواهد شد.

تجمع پرستاران و کادر درمان برای آزادی پرستار و در محکومیت خشونت پلیس علیه این معترضان همچنان از شب سه‌شنبه تا چهارشنبه در مقابل ایستگاه پلیس با حضور اریک کوکرل نماینده حزب سیاسی سوسیال دموکرات و پوپولیست چپ‌گرا در فرانسه برگزار شد و قرار است که این اعتراضات ادامه پیدا کنند.

از مدت‌ها پیش صحبت‌هایی مبنی بر اصلاحات در نظام سلامت فرانسه انجام شده و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور قول این اصلاحات را داده بود. در حال حاضر دولت در حال مذاکره با نمایندگان و اعضای سندیکاهای پزشکی است. طبق گفته رسانه‌ها قرار است این مذاکرات تا اوایل ماه ژوئیه به نتیجه برسد.

حدود ۳۰ هزار تن در فرانسه بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند. مردم در حدود سه ماه همه‌گیری کووید-۱۹ هر شب ساعت ۲۰ از بالکن‌ها یا پشت پنجره‌های خود کادر درمانی کشورشان را تشویق می‌کردند؛ اقدامی نمادین که اکنون کادر درمانی انتظار تداوم آن را در صحنه عمل دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار