ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار آذربایجان شرقی در جهت عظمت اسلام و تثبیت استقلال کشور توجه خاصی به توصیه های رهبری خواهند داشت.
کد خبر: ۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷ 28 February 2015

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریزدر خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به وضعیت نابسمان کشور یمن، اظهار داشت: کشورهای سلطه‌گر غربی و عوامل آنان در منطقه به دنبال تجزیه این کشور هستند.

وی با بیان این‌که انقلاب مردم یمن به ضرر آمریکا و متحدان غربی‌اش تمام می شود، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی توطئه‌های غربی مردم یمن و جنبش انصارالله در صحنه حضور دارند و اجازه نخواهند داد قدرت های خارجی همچون دیگر کشورها توفیقی در یمن داشته باشند.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم آذربایجان‌شرقی، گفت: گردش چرخ های اقتصادی، تأمین امنیت و سلامت مردم نیازمند منابع مالیاتی است و باید جدی گرفته شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به تأکید رهبری برای استفاده از تولید داخل و مقابله با فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه، تصریح کرد: مسوولان باید توجه داشته باشند؛ در حالیکه مشابه محصولات وارداتی در داخل کشور تولید می شود، واردات و مصرف محصولات خارجی توجیه پذیر نیست.

آیت الله شبستری ادامه داد: رهبری بر برخورد با بدحساب های بانکی، قاچاق و اجتناب از تضییع مال و هدر رفت منابع ملی تأکید دارند، نباید عده‌ای به خاطر وام چند ملیونی ماه ها انتظار بکشند، اما بدهکاران بانکی منابع این ملت را ضایع کنند و یا در بخش هایی که غیرمصوب است، هزینه کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که زمان اثبات ولایت‌مداری در عمل فرا رسیده است، گفت: ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار آذربایجان شرقی در جهت عظمت اسلام و تثبیت استقلال کشور توجه خاصی به توصیه های رهبری خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) از سوی نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: نمایش اقتدار نظامی جمهوری اسلامی برای دوستان پیام صلح و امنیت داشته و هشداری برای دشمنان است تا به فکر تغییر شرایط منطقه نباشند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که در این رزمایش شاهد بکارگیری انواع شناورها، بالگردها، سامانه های دریایی و موشکی جدید سپاه بودیم، افزود: حفظ امنیت ملی، ارتقای توان آمادگی نظامی، ساماندهی جنگ الکترونیک و تأثیر بر تحولات منطقه از اهداف این رزمایش است.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه؛ با ذکر فضایل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: دخت نبی مکرم اسلام به عنوان یک وظیفه اجتماعی در خطبه فدکیه از حقانیت امیر مومنان(ع) و حریم ولایت دفاع کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار