کد خبر: ۸۷۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 19 July 2020

انتظار خیبر برای صعود به لیگ دسته یک

خرم‌آباد - ایرنا - فوتبال ورزشی جذاب و هیجان‌آور است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و اخبار و حواشی آن بر جذابیت این رشته ورزشی افزوده است.

فوتبال گاهی خبر اول رسانه ها می شود. یک روز اخبار مربوط به عزل و حضور یک مربی در تیمی افکار عمومی را متوجه خود می سازد و روز دیگر خبر درگیری یک مربی با یکی از ارکان فوتبال به بحث روز رسانه ها تبدیل می شود.

یک روز خبر رفت و آمد یک مدیر در فوتبال به تیتر اصلی بدل می شود و خلاصه هر اتفاقی که در آن می افتد می تواند به یک سوژه ناب در نزد افکار عمومی بدل شود.

در استان لرستان هم فراز و نشیب ورزش پرطرفدار فوتبال در سال‌های گذشته همواره مورد توجه ورزش دوستان این استان بوده و مردم نسبت به نتایج بدست آمده از بازیهای تیم های استانی حساسیت نشان داده اند.

روزگاری تیم‌های فوتبال خیبر، داماش(گهر)، کوثر، دارتاک، داتیس، پرسپولیس و اتحاد از لرستان در گستره فوتبال کشور حضور داشته و امید را به فوتبال دوستان لرستانی هدیه می دادند.

فوتبال لرستان اکنون با توجه به نبود صنعت پویا و پایدار و عدم تمایل بخش خصوصی نسبت به سرمایه گذاری در ورزش و فوتبال این استان از وضیعت بحرانی برخوردار است.

اکنون که با شیوع ویروس کرونا لیگ های مختلف دستخوش تغییرات در نحوه اجرای بازی ها شده اند، لیگ دسته دوم کشور هم که خیبر ۳۹ امتیازی را در رده دوم جدول می بیند در انتظار شروع دوباره رقابت ها بوده تا تکلیف تیم های صعود کننده مشخص شود.

باشگاه فوتبال خیبر خرم‌آباد در سال ۱۳۶۳ تأسیس شد و  این تیم حتی در سال ۱۳۶۵ موفق به حضور در فینال مسابقات جام حذفی شد و در آن بازیایانی با نتیجه ۲ بر صفر برابر ملوان بندر انزلی مغلوب شد و به مقام دوم جام حذفی در آن سال دست یافت.

خیبر پیش از بازی پایانی، در بازی نیمه نهایی همین مسابقات، توانست تیم پرسپولیس تهران را از پیش رو بردارد.

خیبر که این فصل علیرغم همه مشکلات مالی و جدایی بازیکنان تاثیرگذار و  اینکه از همه تیم‌های لیگ دسته دوم دیرتر بسته شد اما با در مقابل تیم های متمول و پولدار توانست در جایگاه دوم گروه خود قرار دارد.

خیبر پس از سه سال دوری از لیگ دسته اول این‌بار در حساس ترین زمان خود را در یک قدمی صعود می بیند. این تیم با مشکلات فراوان اما یکدل و همصدا توانسته از ۲۱ بازی ممکن در رده دوم قرار گیرد.

بازیکنان جوانان وآینده دار تیم خیبر با هدایت مهرداد خادمی در ابتدای فصل هدف خود را صعود به دسته یک لیگ فوتبال کشور عنوان کردند و اکنون بیش از ۹۰درصد راه را پیموده و منتظر شوت آغاز دوباره رقابت ها می باشند.

لرستان پس از سال ها تیم‌داری اکنون در بهترین شرایط برای صعود به دسته بالاتر می باشد که می طلبد مسئولان با اندک توجه به این تیم جایگاه واقعی فوتبال را به مردم دلخوش به فوتبال، باز گردانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار