رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه تالاب هشیلان اکنون از نظر دبی آب وضعیت مناسبی دارد، گفت: اگر یک ماه مرداد بدون مشکل بگذرد، این تالاب امسال خشک نخواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 19 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدحسین فلاحتی، از وضعیت مناسب میزان آب تالاب هشیلان یاد کرد و افزود: طی بازدیدی که روزهای اخیر از این تالاب داشتیم، میزان دبی سراب "سبزعلی" که منابع تامین آب تالاب است، مناسب بود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه معتقد است، بارندگی‌های امسال برای احیا تالاب هشیلان به قدر کافی بوده و خشک شدن این تالاب در فصل گرمای امسال بعید است.

وی ادامه داد: خشکی که در سال‌های گذشته در تالاب هشیلان رخ داده معمولا در ماه‌های تیر و مرداد بوده و اگر مرداد را پشت سر بگذاریم و آب تالاب کم نشود دیگر مشکلی برای تامین آب تالاب رخ نخواهد داد.

فلاحتی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در این یک ماه منابع آبی تالاب به خوبی مدیریت شود و اجازه هرگونه برداشت مجاز و غیرمجاز را نخواهیم داد.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه از اول تیرماه اجازه برداشت از آب تالاب برای مصارف کشاورزی به کشاورزان منطقه داده نشد، تاکید کرد: طی چند وقت اخیر تعدادی موتورپمپ در حال برداشت از تالاب بودند که آنها را متوقف کردیم و مصوبه‌ای هم از فرمانداری گرفتیم که با همکاری امور آب شهرستان این موتورپمپ‌ها جمع‌آوری شود.

وی از آسیب جدی این موتور پمپ‌ها به میزان دبی آب تالاب یاد کرد و افزود: اگر امور آب برای برداشت این دستگاه‌ها اقدام نکند، از دادگاه حکم جمع‌آوری موتورپمپ‌ها را خواهیم گرفت و اجازه نمی‌دهیم آسیبی به تالاب وارد شود.

فلاحتی همچنین از برخورد با برداشت غیرمجاز از چاه‌های حاشیه تالاب و همچنین مقابله با کشت‌های غیرمجاز در این محدوده خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با این روند در اواخر فصل گرما، آب موجود در تالاب بیشتر شود.

وی از اهمیت حفظ تالاب هشیلان به عنوان یکی از تالاب‌های منحصر به فرد کشور یاد کرد و افزود: این تالاب زیستگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری است و هر ساله با سرد شدن هوا یکی از سایت‌های مهم فرود پرندگان مهاجر به شمار می‌رود.

تالاب هشیلان در نزدیکی شهر کرمانشاه قرار دارد و در سال‌های 1387 و 1394 دچار خشکی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار