یک خانواده هزینه مراسم ترحیم پدرشان را صرف آزادی زندانیان کردند
اداره کل زندان‌های استان مازندران اعلام کرد که اعضای یک خانواده ساروی مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال هزینه مجلس ترحیم پدرشان را برای آزادی زندانیان نیازمند به حساب ستاد دیه استان واریز کردند.
کد خبر: ۸۷۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 21 July 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی این اداره کل ، این خانواده هدف از اقدامشان را باقیات و صالحات برای متوفی و ترویج فرهنگ مساعدت، حل مشکل و رفع گرفتاری از انسان های گرفتار در زندان عنوان کردند.

اداره کل زندان های مازندران پیش بینی کرده است که با این مبلغ زمینه آزادی دستکم پنج نفر زندانیان جرایم غیر عمدی که دارای دیون کمتری هستند ، مهیا شده است.

مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائم غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین به طرف خسارت دیده و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.

اداره کل زندان های مازندران این حرکت معنوی فرزندان متوفی ساروی را بسیار ارزشمند توصیف و ابراز امیداوری کرد تا این اقدام خیرخواهانه با هدف حمایت از زندانیان معسر و بی بضاعت در استان نهادینه شده و انسان هایی که به خاطر محکومیت های مالی در بندهای زندان بسر می برند، هر چه زودتر آزاد شوند.

بر اساس آمارهای رسمی حدود ۹۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های مازندران به سر می برند. یک سوم این زندانیان را بدهکاران مهریه تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار