معاون اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در شرایطی که کار، تولید و فعالیت در استان ایلام به‌شدت گرفته است بانک‌ها نیز باید مردم و مسئولان همراهی کنند.
کد خبر: ۸۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲ 03 September 2015

به گزارش تابناک ایلام، دکتر «حشمت‌الله عسگری» در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: بانک‌های استان در برخی حوزه‌ها مانند مسکن عملکرد بهتری داشتند اما در بحث تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی عقب‌تر از دیگر حوزه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی باید به میانگین معقول و قابل قبولی برسد، ادامه داد: با توجه به تأکید بر اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی خانوارها، وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مناسب نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: میانگین نسبت منابع و مصارف بانک‌های استان به حد معقولی رسیده است بااین‌وجود بانک‌ها باید در زمینه تقویت منابع خود تلاش کنند.

عسگری افزود: کار، تولید و فعالیت در استان ایلام به‌شدت رونق گرفته است و در این راه بانک‌ها نیز باید مردم و مسئولان را همراهی کنند.

وی بابیان اینکه یک هزار پرونده تسهیلات اشتغال‌زایی در استان وجود دارد که باید پالایش و تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: کمترین انتظار از بانک‌های استان این است که نیمی از این پرونده‌ها نهایتاً تا پایان مهرماه سال جاری پرداخت شود.

وی ادامه داد: بانک‌ها همچنین باید در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن، ازدواج و اشتغال در زمان‌های مختلف با توجه به شرایط، اولویت‌بندی‌های خود را تغییر دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بانک‌ها باید موانع قانونی و اداری مربوط به اجرای مصوبات کارگروه اشتغال در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را از سازمان‌های مرکزی خود پیگیری کنند.

عسگری افزود: درصورتی‌که پیگیری‌های مسئولان بانک‌ها نتیجه‌بخش نباشد این آمادگی وجود دارد که از طرف مسئولان ارشد استان ازجمله شخص استاندار رایزنی‌های لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار