به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در مورد همایش ملی نخبگان که هر ساله برگزار می شود گفت: در رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ریاست حجت الاسلام سید مهدی خاموشی توجه ویژه به مجموعه های دانش بنیان و همچنین حمایت و تشویق مجموعه های نخبگان کشور در اولویت قرار داده شده است.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 17 August 2020

حجت الاسلام محمدحسین بلک تصریح کرد: در راستای ارتقا جایگاه پرورش نخبگان در کشور بخشی از امکانات اوقاف معطوف به این مسئله بنیادین شده است.
حجت الاسلام بلک ادامه داد: یکی از مجموعه های تحت نظارت اوقاف بنیاد فرهنگی البرز است که از سال 1342 شمسی توسط مرحوم حسین علی البرز تاسیس شده و این موقوفه برای حمایت از دانشجویان و فرهیختگان کشور تلاش می کند.
وی اظهار کرد: همه ساله تحت عنوان جایزه بنیاد البرز عده ای از نخبگان و برگزیدگان کشور مورد تقدیر قرار می گیرند که امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا پس از 58 سال این مراسم به صورات مجازی همزمان در 17 استان کشور برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: از استان اصفهان 5 نخبه علمی که 4 نفر از آنها را بانوان تشکیل می دهند مورد تقدیر قرار می گیرند که جز دانشجویان و برگزیدگان علمی به حساب می آیند.
وی تاکید کرد: در مراسم فردا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور سخنرانی خواهند کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: نخبگان اصفهانی از دانشگاه های صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه کاشان هستندکه در رشته های شیمی، آموزش و بهداشت و ارتقا سلامت ، مهندسی مواد، علوم قرآن و حدیث و مهندسی مکانیک برگزیده شده اند.
حجت الاسلام بلک در مورد مولفه ها انتخاب نخبگان توضیح داد: انتخاب این نفرات بر اساس نخبگی علمی و پژوهشی بوده که از طرف دانشگاه ها مورد تایید قرار گرفته اند و به برگزیدگان 250 میلیون ریال جوایز نقدی اهدا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :