رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه چگونگی آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس را در شرایط مختلف کرونایی تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 18 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا فرهنگیان امروز(28 مرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه با اشاره به قطعی بودن بازگشایی مدارس از 15 شهریور تحت هر شرایط کرونایی، اظهار کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید سناریوهای مختلفی برای شرایط قرمز، زرد و سفید از حیث شیوع کرونا در نظر گرفته شده است.

فرهنگیان با بیان اینکه در صورت سفید بودن وضعیت کرونا مدارس مثل روال عادی فرآیند تعلیم و تربیت را آغاز خواهند کرد، اضافه کرد: در صورت قرمز بودن وضعیت شیوع بیماری کرونا به هیچ عنوان کلاس های درس حضوری تشکیل نخواهد شد و دانش‌آموزان با استفاده از شبکه شاد، برنامه های تلویزیونی، خودآموزهای پاییزی و ... آموزش خواهند دید.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه گفت: در شرایط زرد کرونایی دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید حتما سه روز در هفته در مدرسه حضور داشته باشند و بقیه آموزشها را از طریق شبکه شاد، برنامه های تلویزیونی و ... دریافت کنند. در این شرایط دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم هم باید دو روز از هفته را در مدرسه حاضر باشند .

فرهنگیان با بیان اینکه نیمی از دانش‌آموزان استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه تحصیل می کنند، گفت: عموما کلاس های درس شهر کرمانشاه پرتراکم هستند، لذا برای حفظ سلامت دانش آموزان کلاس های پرتراکم به صورت زوج و فرد برگزار می شود.

فرهنگیان با بیان اینکه حتی برای زنگ های تفریح هم در شرایط کرونایی امسال برنامه ریزی شده، گفت: قرار نیست همه دانش‌آموزان با هم زنگ تفریح بروند و برای حفظ سلامت دانش‌آموزان زنگ های تفریح به صورت متناوب و کلاسی خواهد بود.

فرهنگیان تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان مهمترین اولویت و خط قرمز آموزش و پرورش است و تلاش می شود تا دانش آموزان با کمترین آسیب‌ فرآیند تحصیل خود را در سال تحصیلی جدید سپری کنند.

وی گفت: از خانواده ها می خواهیم به تصمیمات آموزش و پرورش برای شیوه تحصیل فرزندان خود در روزگار کرونایی احترام گذاشته و خیالشان راحت باشد که اگر مطابق برنامه های آموزش و پرورش پیش بروند، هیچ خطری سلامت فرزندانشان را تهدید نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به تهیه شناسنامه فناوری برای تمامی دانش آموزان، گفت: با تهیه شناسنامه فناوری مدیران مدارس و معلم ها از وضعیت برخورداری دانش‌آموزان از تلویزیون، تلفن همراه هوشمند، تبلت و... اطلاع کامل دارند. مثلا اگر دانش آموزی از تلفن همراه والدینش استفاده می کند و مثلا فقط شب ها امکان استفاده از آن را دارد، تلاش می شود تا فرآیند آموزش او در شب ها که به وسیله ارتباطی دسترسی دارد، انجام شود.

فرهنگیان با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی هیچ درس یا بخشی از محتوای کتب درسی حذف نخواهد شد، گفت: تمام محتوای کتب درسی بدون هیچ کم و کاستی در سال تحصیلی جدید به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار