استاندار آذربایجان غربی؛
استاندار آذربایجان غربی گفت: دو شهر سالرزبورگ و ارومیه برای تقویت مناسبات فرهنگی با کشور اتریش به عنوان قطب فرهنگی اروپا، می‌توانند خواهر خوانده شوند.
کد خبر: ۸۹۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 26 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی شب گذشته در دیدار با سفیر اتریش به ظرفیت‌های فرهنگی استان بویژه در تنوع اقدام و مذاهب اشاره کرد و گفت: زندگی زیبای اقوام در این سرزمین این ظرفیت را داراست تا برای تقویت مناسبات فرهنگی با کشور اتریش به عنوان قطب فرهنگی اروپا، دو شهر سالرزبورگ و ارومیه خواهر خوانده شوند.

آقای شهریاری با اشاره ویژگی‌های مشترک اتریش و آذربایجان غربی در کشاورزی ارگانیک، صنایع تبدیلی و گردشگری خواستاری همکاری مشترک در این زمینه‌ها شد و گفت: آمادگی داریم تا ضمن صادرات محصولات کشاورزی به اتریش از گردشگران این کشور در جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان میزبانی کنیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: فرهنگ این ویژگی برجسته را دارد تا عامل پیشرفت در توسعه روابط باشد.

آقای شهریاری در ادامه به سیاست‌های کینه توزانه آمریکا و برخی متحدانش در قبال ایران اشاره کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی که توسط آمریکا از طریق تحریم بر ایران حاکم شده بطور قطع همکاری کشور‌های دوست با ایران همواره در اذهان مردم ایران خواهد ماند.

وی در ادامه با اشاره توانمندی‌های اتریش در حوزه‌های مختلف خواستار همراهی و سرمایه گذاری مشترک این کشور در توسعه پیست اسکی ارومیه، بازیافت زباله و خط اتوبوس برقی ارومیه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار