مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان :
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: باید برای بهره گیری از ظرفیت‌های استان در تدوین طرح‌های توسعه ای، پیوست مهارتی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 26 August 2020

سیدجمیل احمدی ظهر امروز چهارشنبه در شورای مهارت استان کردستان که با حضور علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم به توسعه برسیم، باید آموزش‌های مهارتی را توسعه دهیم و تحقق جهش تولید با جهش مهارت محقق می‌شود.
وی افزود: در کردستان وضعیت اشتعال در بخش کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری است و در بخش صنعت و خدمات کمتر است هر چند که در چند سال اخیر در بخش خدمات با افزایش رو برو بوده‌ایم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان ادامه داد: فعالیت اقتصادی در استان در حال حاضر بر اساس خدمات، کشاورزی و صنعت است و با استفاده از قابلیت و ظرفیت‌های بالایی مانند مرز، نیروی متخصص، وجود کانی‌های فلزی و غیر فلزی و بازارچه‌های مرزی می‌توان این فعالیت‌های اقتصادی را گسترش داد.
احمدی با بیان اینکه اگر در کنار این ظرفیت‌ها بتوانیم مراکز فنی و حرفه‌ای را گسترش دهیم می‌توان بخشی از کمبود اشتغال را جبران کرد، یادآور شد: باید فعالیت‌های آموزشی در سطح جامعه را به سمت مهارت جامعه محور سوق دهیم.
وی با بیان اینکه آموزش هدف نیست بلکه ابزاری است برای رسیدن به توسعه در بخش اقتصادی، بیان کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات بیکاری را حل کنیم باید آموزش‌ها را به سوی آموزش مهارتی سوق دهیم تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود فعالیت‌های اشتغال زا را تدوین کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار