مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت: در طول عمر دولت تدبیر و امید ۴۸۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ۳۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده در استان پرداخت کردیم.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 26 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسعود خاکسار به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، به تشریح عملکرد این صندوق در کرمانشاه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون پرداخت و اظهارکرد: صندوق کارآفرینی امید در کرمانشاه در راستای حمایت از کارآفرینانی که توانایی دریافت تسهیلات با نرخ سود بالا ندارند، به آنها تسهیلاتی با نرخ سود چهار درصد اعطا می کند تا امر تولید در استان تسهیل شود.

وی تصریح کرد: تسهیلاتی که ما به کارآفرینان می دهیم بصورت قرض الحسنه با تنفس شش ماهه تا یکساله و گاها تا دو ساله است تا کارآفرینان در این مدت بتوانند روی پای خود بایستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات، در امر آموزش، نظارت و مشاوره هم در کنار کارآفرینان قرار می گیریم. به واقع هدف این صندوق بنگاه داری صرف نیست، بلکه همراهی با کارآفرینان تا زمانی که تسهیلات منجربه اشتغال پایدار شود، می باشد.

وی بابیان اینکه عمده تسهیلات پرداختی این صندوق در بحث اشتغال روستایی و ضروری است، اعلام کرد: همچنین در ایام زلزله در راستای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده و بازسازی ها کمک هایی را به مناطق زلزله زده استان داشتیم.

خاکسار در ادامه کل تسهیلات پرداختی این صندوق از ابتدای دولت تدبیر و امید تا به امروز را در استان کرمانشاه 486 میلیارد تومان برای 32 هزار و 579 فقره پرونده اعلام کرد و گفت: هرچند از نظر تعداد نیروها و امکانات قابل قیاس با سایر بانک های استان نیستیم، اما در مجموع عملکردی قابل قبول در پرداخت تسهیلات داشته‌ایم.

به گفته این مسئول پرداخت این میزان تسهیلات طی این مدت برای 21 هزار و 100 نفر در استان کرمانشاه شغل ایجاد کرده است.

وی درادامه با تاکید براینکه عمده فعالیت این صندوق در حمایت از اشتغال روستائیان و عشایر استان است، گفت: در این راستا حدود 81 میلیارد و 100 میلیون تومان برای 705 فقره پرونده اشتغال روستائیان و عشایر پرداخت کرده ایم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین پس از زلزله سال 1396 در استان، برای حمایت از اشتغال زلزله زدگان 115 میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه به 4577 فقره پرونده کسب و کارهای آسیب دیده در مناطق متاثر از زلزله پرداختی داشتیم.

وی به تسهیلاتی که این صندوق در حوزه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد داشته هم اشاره کرد و گفت: در قالب تفاهم نامه ای که با این نهاد داشتیم، به 556 فقره پرونده مبلغ 28 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دادیم.

خاکسار اعلام کرد: در بحث حمایت از اشتغال ایثارگران هم با همکاری بنیاد شهید استان،به 129 فقره پرونده پنج میلیارد و 973 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم. همچنین در راستای حمایت از زندانیان آزاد شده ای که در کارگاه های مهارت آموزی زندان های استان مشغول بوده اند و مهارتی یاد گرفته، تسهیلات اشتغال ایی به آنها اعطا کردیم که یک میلیارد و 277 میلیون تومان برای 70 نفر بود.

به گفته این مسئول، در بحث حمایت از اشتغال حوزه جوانان نیز سه میلیارد و 930 میلیون تومان به 35 فقره پرونده، مهارت آموزان فنی و حرفه ای دو میلیارد و 66 میلیون تومان به 127 فقره پرونده، صنایع دستی و گردشگری 9 میلیارد و 510 میلیون تومان به 369 پرونده و مشاغل خانگی فرش بافی هم هفت میلیارد و 473 میلیون تومان به 1763 فقره پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

خاکسار به سفر سال 1394 رئیس جمهور به کرمانشاه هم اشاره کرد وگفت: در این سفر تعدادی از مردم استان از طریق سامانه سامد از رئیس جمهور تقاضای کمک مالی کرده بودند که حدود 2308 نفر از آنها به صندوق کارآفرینی امید استان ارجاع داده شدند که 14 میلیارد و 275 میلیون تومان به این افراد تسهیلات دادیم.

وی در ادامه به دیگر برنامه های مهم صندوق کارآفرینی امید در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه هایی که در استان کرمانشاه آن را شروع کردیم و در کشور الگو شد، ایجاد صندوق های خرد محلی زنان روستایی بود که تاکنون 124 فقره صندوق در هشت شهرستان استان راه اندازی کرده ایم و حدود 3600 نفر از زنان روستایی در آن عضو شده اند. سقف تسهیلاتی هم که تابحال به آنها داده ایم 10 تا 15 میلیون تومان بوده که در تلاشیم آن را به 50 میلیون تومان برسانیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با بیان اینکه برای راه اندازی 2580 صندوق تعاونی جدید زنان روستایی در استان برنامه ریزی هایی شده، افزود: البته مشکلی که در این حوزه داریم، بحث فروش محصولات تولیدی این صندوق ها است که باید برای آن چاره اندیشی شود. پیشنهاداتی وجود دارد ازجمله اینکه بازارهای هفتگی در این شهرستان ها راه اندازی شود.

وی به اجرای طرح "هر روستا یک محصول" و "هر خانه یک کارخانه" در استان هم اشاره کرد و گفت: در نشستی که با فرمانداران شهرستان ها داشتیم برای اجرای این طرح از آنها خواستیم که روستاهایی که دارای پتانسیل هایی در حوزه یک محصول هستند را به ما معرفی کنند تا ما نیز تسهیلاتی برای ایجاد اشتغال در آنها پرداخت کنیم که از جمله این روستاها می توان به فش کنگاور در زمینه تولید سازهای سنتی و دینور در زمینه لبنیات اشاره کرد.

خاکسار افزود: همچنین برای اجرای طرح " روستای فاقد بیکار" هم در برخی از روستاهای دارای ظرفیت استان ازجمله روستای داریان، زردویی، چرمله علیا ورود کردیم و کارهای خوبی نیز تاکنون انجام شده است.

این مسئول در پایان ازافتتاح 12 طرح صندوق کارآفرینی امید با اعتبار بیش از 50 میلیارد تومان و اشتغالزایی 50 نفر در استان طی هفته دولت خبرداد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار