رئیس پلیس راه ایلام:
رئیس پلیس راه ایلام از برخورد با ۸۸۵ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در سطح جاده های ایلام به دلیل استفاده از چراغ زنون خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 01 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: متاسفانه تعداد زیادی از رانندگان خودروها اقدام به نصب چراغ‌ها و لامپ‌های زنون غیراستاندارد بر روی خودروها می‌کنند که این امر به علت شدت نور قوی و آزاردهنده باعث کوری لحظه‌ای و آسیب چشم رانندگان مقابل شده و دید آنها را مختل می‌کند و در برخی از موارد نیز منجر به وقوع حوادث ترافیکی بویژه تصادفات خروج از جاده و واژگونی می‌شود.

وی ادامه داد: نور این لامپ‌ها می‌تواند راننده مقابل را برای مدت یک تا ۴ ثانیه کاملاً نابینا کرده و حتی تا چند ثانیه بر بینایی تاثیر بگذارد و باعث ایجاد تصادفات خطرناک در شب‌ها شود.

وی اضافه کرد: استفاده از چراغ زنون برای خودروها ممنوع بوده و در صورت مشاهده پلیس ضمن اعمال قانون با کد جریمه ۲۰۳۶ به مبلغ ۵۱۰ هزار ریال، آنها را موظفند می‌کنند تا این تجهیزات غیر استاندارد را از روی خودرهای خود بردارند.

رئیس پلیس راه استان ایلام یاد آور شد: پلیس راه استان ایلام از ابتدای سال جاری تا کنون دراجرای طرح برخورد با خودروهای چراغ زنون غیر استاندارد، تعداد ۸۸۵ دستگاه وسیله نقلیه متخلف را اعمال قانون کرده است.

وی گفت: نصب هر گونه تجهیزات اضافی و غیر استاندارد بر روی خودرو ممنوع است ودر صورت مشاهده توسط ماموران پلیس راه با متخلفان برخورد خواهد کرد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار