عضو شورای استان اردبیل گفت: انحلال شورای شهر بیله‌سوار با هیچ منطقی سازگار نیست و باید در این زمینه تجدید نظر واقعی انجام شود.
کد خبر: ۹۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 06 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فراهم اختری صبح امروز در جلسه اعضای شورای استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به مرزی بودن و توسعه‌نیافتگی شهرستان بیله‌سوار به ویژه مرکز این شهرستان با انحلال شورای شهر مسئولان اقدامی را انجام دادند تا روند توسعه این شهر همچنان عقب بماند و هیچ حرکت رو به جلو و رو به رشدی در این منطقه اتفاق نیفتد.

وی گفت: در حالی که مردم این شهرستان در همه عرصه‌ها انقلاب و نظام اسلامی را پشتیبانی کرده و در صحنه حاضر بودند اما معلوم نیست با چه دلیل و منطقی شورای شهر بیله‌سوار را مسئولان یک شبه منحل می‌کنند در حالی که انتظار می‌رفت مسئولان استانی و شهرستان با سعه صدر بیشتر در این حوزه ورود پیدا کرده و قضیه را دنبال می‌کردند.

عضو شورای استان اردبیل یادآور شد: در شهرستان بیله‌سوار یکی از مشکلات جدی و اساسی پراکندگی روستاها است به طوری که این پراکندگی سبب شده تا ما در ارائه خدمات به ساکنان این مناطق با نارسایی‌ها و چالش‌های مواجه باشیم به طوری که اکثر این روستاییان از خدمات اندک ارائه شده گله‌مند و ناراحت هستند.

اختری عمده این مشکلات را مشکل آب شرب، نبود زیرساخت‌های لازم و امکانات اولیه توصیف کرد و افزود: هر چند شوراهای روستاها و شهرها در این منطقه پیگیر مسائل و موضوعات هستند اما به دلیل آنکه جایگاه خاص برای اعضای شورا پیش‌بینی نشده است گاه پیگیری‌ها و تلاش آنها نیز بی‌ثمر و بی‌نتیجه باقی‌ مانده و با وجود ضرورت عملیاتی شدن برخی از طرح‌ها در اجرای آن شاهد مقاومت‌هایی هستیم.

وی با اشاره به وعده‌های داده شده از سوی رئیس عالی شوراهای کشور به مجموعه شوراهای شهر و روستا و نمایندگان آنها در شورای استان بیان کرد: اگر این وعده‌ها در حوزه آموزشی، حمایت منابع مالی، پوشش بیمه‌ای، تامین برخی از امکانات و تجهیزات به نتیجه برسد ما به راحتی قادر خواهیم بود بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌هایمان را به سرعت برطرف کرده و زمینه یک حرکت تحولی را رقم بزنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار